AI ще играе „ключова роля“ в бъдещето на бизнеса, сочи проучване на IBM
50% от анкетираните топ мениджъри ще внедрят изкуствен интелект в бизнеса си до 2019 г.
~ 2 мин.
Изкуственият интелект ще има „ключова рoля“ в бъдещето на бизнеса. Това смятат над 73% от главните изпълнителни директори, взели участие в най-новото изследване на световния лидер IBM. Общо на въпросите са отговорили 6 хиляди топ мениджъри, съобщава TechRadar.
В прессъобщението, анонсиращо резултатите, се посочва също, че 50 на сто от тях планират да внедрят такива когнитивни технологии в собствените си бизнеси до 2019 г.
На въпроса къде AI ще окаже най-ударно влияние, респондентите очертават три основни сектора – информационните технологии, продажбите, информационната сигурност. Очакванията са за 15% възвращаемост на инвестициите в изкуствен интелект.
По отношение на информационните технологии, когнитивните решения могат да подобрят разработването и тестването на софтуер, да допринесат за по-добра ефективност и гъвкавост. Специалистите по продажби също така получават достъп до по-добри данни за водене на мениджмънта и възможност за по-ефективно управление на профилите. Тези технологии също така могат ускорят откриването на заплахи и измами, както и да освобождава служителите.
Не е случайно, че IBM е инициирала такова проучване, тъй като компанията не крие амбициите си в областта на когнитивните изчисления. Компанията се дистанцира от понятието „изкуствен интелект“ и се опитва да наложи фразата „когнитивни изчисления“.
В рамките на проучването IBM даде и конкретни препоръки за начина, по който бизнесът може да използва изкуствен интелект (или когнитивни изчисления), за да задвижи цифровата си трансформация. Като начало, от съществено значение е процесът на планиране. IBM препоръчва разработване на стратегия а период от 18 до 24 месеца, в рамките на които новата технология да бъде постепенно внедрена.
След това идва идейният етап. В него предприятието трябва периодично да прави оценка на пазара и потребителските реакции. Тяхната препоръка е да се експериментира с AI, за да може да се развият най-добрите практики. Важно уточнение е стандартите да се приспособяват към реалността в конкретната организация и да не се прилагат общовалидни решения.
Накрая идва етапът, в който отделни идеи следва да бъдат „отгледани“ и развити, както и да се работи по нови прототипи, адресирани към специфични бизнес проблеми.