Angry Moms: Майки ще се борят срещу подвеждащи реклами
Американски адвокат вече видя в съденето на производителите на храна по-изгодна възможност от работата в областта на патентното право, която той напуска през 2010 г.
Лаура е собственик на магазин за кафе в Империал Бийч, Калифорния., който често храни децата си с Nutella. Сега тя прекратява този навик и завежда дело срещу Ferrero за подвеждаща реклама на Nutella, която подсказва, че течният шоколад е полезен.
През януари тя получава 7 милиона от Ferrero от случая. Оказва се, че това не е единствения случай на иск срещу шоколадовата компания. Малко след това, компанията се съгласява да плати още 5 милона долара при споразумение, за това че отново пукса подвеждаща реклама за кокосови бонбони, която показва, че са полезни за имунната система без никакви клинични доказателства.
Danone, най-големият световен производител на кисело мляко, беше също уличен в невярна реклама след дело във федералния съд в Охайо, според която компанията не е показала убедителни доказателства, според които да се докаже, че продуктите им Activia и DanActive предпазват от заболяване.
Джак Фицджералд, адвокат в Калифорния, смята, че съденето на производителите на храна може да бъде по-изгодно от работата в областта на патентното право, която той напуска през 2010. Той е сред група от юристи, която е получила около 66%, или 4,6 млн. долара., от делата с Nutella.
Фицджералд представлява и потребители, които съдят Pepsi, които хвалят овесените си ядки в рекламите и ги наричат здравословни, въпреки че съдържат транс-мазнини.
"Майките са заети, а и нямат време да четат всеки етикет", смята той. "Затова трябва да има повече истина в рекламата".