Байерн Мюнхен е най-скъпата търговска футболна марка

Баварците изпревариха Манчестър Юнайтед, Реал Мадрид, Барса и Челси

252 ~ 1 мин. четене
Автор: Божидара Иванова

Европейският клубен първенец Байерн Мюнхен е най-скъпата търговска футболна марка в света, предаде Bloomberg. Според изследването, направено от консултантската фирма “Brand Finance”, марката  Байерн Мюнхен в момента струва 668 млн. евро. Растежът на търговската стойност на баварците е 8.2%.

Отборът Манчестър Юнайтед бележи спад с 20 млн. евро по този показател, тъй като отборът отпадна рано от евротурнирите. Червените дяловили се нареждат на 2-ро място със стойност на марката 650 млн. евро.

Европейският шампион Борусия Дортмунд бележи възход с цели 24 млн. евро (13%) в своята търговска стойност. Марката на клуба се оценява на 202 млн. евро и поставя отбора на 10-то място в класацията. Двата испански отбора Реал Мадрид и Барселона изостават значително от Байерн и Юнайтед, със стойност на марките 482 млн. евро и 444 млн. евро.

Оценките в класацията са направени на база спортните резултати на отделните отбори, зрителския интерес,,икономическата ситуация в страните, инфраструктурата, както и очакваното развитие на приходи в клубовете в близките 5 години.

В ТОП 25 преобладават английските и германски отбори, като Италия има 4 тима, Франция – три, Турция – два.

Подкрепи Economic.bg