Boeing заменя 757
Ограничената пазарна ниша е предизвикателство пред американския авиогигант
Щатският гигант Boeing проучва нагласите на авиокомпаниите към нов самолет за средни разстояния, съобщава агенция Bloomberg.
Според Джон Вожик - главен директор по продажбите в подразделението за търговски самолети, някои клиенти "вече са заявили интерес".
„Boeing не е в състояние да започне веднага работа по проекта“, коментира пък ръководителят на звеното за разработка на нови модели в компанията Скот Фенчър. Фенчър добави, обаче, че това е пазарен сегмент, където оперират самолети с най-висока средна възраст и същевременно е ниша, която не се покрива от сегашната гама на компанията.
Подобен тип самолети се използват по едни от най-доходоносните маршрути в Съединените щати. В тази група спада и направлението Ню Йорк - Лос Анджелис, което е особено атрактивно поради голямото търсене на места в горния ценови сегмент.
Нов самолет за средни разстояния би запълнил празнината, оставена след като най-дългият самолет с една пътека - Boeing 757, беше спрян от производство през 2004 г. Основният конкурент на компанията – Airbus, се опитва да спечели поръчки в тази ниша, увеличавайки възможностите на своя A321.
Моделът 757 е представен през 1983 г. Базисната версия е с капацитет от максимум 280 места и възможност за полет от 7 200 км. Щатски авиокомпании оперират 70% от действащите 819 броя Boeing 757, 19% са в Европа и едва няколко бройки в Близкия изток. Американските превозвачи като United Airlines и Delta Airlines заместват част от моделите си 757 с 220-местни 737-900ER или Airbus A321-200, които могат да прелетят около 5 200 километра.
„Пазарният сегмент е вероятно твърде малък за да представлява приоритет за Boeing, особено след като превозвачите от Близкия изток залагат все повече на големи самолети за превоз между големи урбанизирани зони на средни разстояния“, смята главният анализатор на Bloomberg Джордж Фъргюсън. “Ако допуснем, че пазарната ниша е тази на 757, то това оформя потенциални продажби от под 1000 броя“, допълва той.
Инженерите на Boeing са съсредоточени на този етап в развитието на модела с две пътеки 777X и този с нисък корпус 737 Мax. И двата самолета на практика представляват усъвършенствани версии на вече съществуващи модели и се предвижда да влязат в експлоатация съответно в края на десетилетието и през 2017 г. Компанията работи още и по две удължени версии на своя модел 787 Dreamliner.