Британски фирми местят Call центровете си в България

Има компании в сектора на туризма, онлайн търговия, медиите, хазарта и за модерни спортове и др.

432 ~ 1 мин. четене
Георги Желязков Автор: Георги Желязков

Много големи британски фирми местят Call центровете си в България, пише The Independent. Сред тях са компании като Thomas Cook, eBay, Sky, Seatwave и Zumba Fitness. Има компании в сектора на туризма, онлайн търговия, медиите, хазарта и за модерни спортове и др., които прехвърлят дистанционното обслужване на клиентите си в България.

Изданието изтъква, че страната ни започва да става все по-предпочитана дестинация заради ниската цена на труда и владеенето на повече от един чужд език от страна на голяма част от младежите в София. Този факт е показателен, че позицията на Индия като "световна столица на call центровете" вече не изглежда толкова непоклатима, пише изданието, пише The Independent.

Като пример се дава британският бизнесмен Джонатан Гладуиш, чиято фирма обслужва повече от 3000 британски клиенти на ден по телефона именно от София. Служителите му в българската столица са 650 на брой и говорят общо 27 езика. Според Гладуиш само за няколко години телекомуникациите в България са се подобрили драстично, а младите българи са добре образовани.

В статията е цитирана и 24-годишната Лидия Хаджиева, завършила образованието си в Австрия и владееща немски и английски език. Тя твърди, че за нея най-естественият избор е бил да потърси работа в кол център именно в родината си.

Изданието отбелязва в края на статията, че България си остава най-бедната страна от Европейския съюз и припомня за студентските окупации в последните седмици срещу бедността и корупцията.

Подкрепи Economic.bg