„България Еър“ взе уредените от властта полети до Пекин и Минск
Националният авиопревозвач има 6 месеца да пусне въздушните линии до столиците на Китай и Беларус
Правителството определи националната авиокомпания „България Ер" АД за въздушен превозвач, който от българска страна ще експлоатира въздушните линии от България до Китай и Беларус. Това гласи решение от днешното заседание на Министерския съвет (МС), съобщават от правителствената информационна служба.
Приватизираният от варненския холдинг „Химимпорт“ авиопревозвач в качеството си на национален такъв е „длъжен да започне експлоатацията в 6-месечен срок от влизане в сила на назначаването му“.
„България Ер" получава правото да предоставя транспортни услуги по редовните въздушни линии София - Алмати - Пекин – София. Става дума и за насочената към туристи от Беларус услуга от двете морски летища със собствено участие на „Химимпорт“ в партньорство с германската Fraport: Варна - Минск - Варна и Бургас - Минск - Бургас. Линиите са договорени с междуправителствени спогодби съответно между правителствата на България и Китай и на България и Беларус.
От пресцентъра на кабинета се пояснява, че „България ер“ става превозвач по тези линии „след спечелен конкурс“. От правителството са категорични, че „назначаването на български въздушен превозвач на авиационните пазари България-Китай и България-Беларус ще допринесе за увеличаване на пътникопотока от и за България“.
„Това от своя страна създава условия за засилване на търговско-икономическите връзки и стокообмена с двете страни, за привличане на нови приходи от туризъм, а също така - увеличаване на приходите от превоза на пътници и товари и намаляване на цените на самолетните билети по линии до Китай и до Беларус с реална конкуренция“, твърдят от кабинета.
Каква е „конкуренцията“ обаче не е ясно, след като „България ер“ честно се ползва с господстващо положение. Пример за това е партньорството му с руския държавен гигант „Аерофлот“, с който делят руския пазар, като освен тях редовни линии до Москва и големите градове в Русия други превозвачи нямат редовни полети. Не е ясно и кои други авиокомпании са участвали в споменатия „конкурс“ за линиите до Пекин и Минск.