Cлаби продажби на Мicrosoft Surface
Основните причини са малкият брой мобилни приложения, както и сравнително по-високата цена на устройствата
Технологичният гигант Microsoft е продал едва 1.5 млн. броя от таблетите от серията Surface, предава Bloomberg, позовавайките се на собствени източници в компанията. Поредицата Surface обхваща модела за професионалисти Surface Pro, както и таблетите за по-широк кръг от потребители Surface RT. И двама модела използват специализираната операционна система Windows RT.
Aмериканската компания до момента е продала 1.1 млн. Surface RT таблета, както и 400 хил. от бизнес ориентираните устройства Surface Pro.
Анализатори отбелязват, че ниските продажби са пряк резултат от все още слабото разпространение на новият хибриден Windows, с който компанията се опитва да навлезе на пазара на мобилните устройства. Основните причини за това са малкият брой мобилни приложения за операционната система, както и сравнително по-високата цена на самите устройства.
Microsoft пуснаха Surface RT в края на октомври 2012 г., докато Surface Pro се появи още през февруари 2012 г. Към момента едва няколко компании предлагат таблети, използващи специализирана операционна система Windows RT.