Гърция в туристическа изолация
Авиокомпании една след друга напускат страната
Гърция върви към туристическа изолация, след като една след друга авиокомпании спират полетите си към страната.
Причина са високите такси на международното летище "Елефтериос Венизелос" в Атина и намаленото търсене от страна на клиентите.
Представители на туристическия бранш бият тревога за положението, в което изпада секторът, и настояват за създаване на конкурентна рамка с цел привличане на превозвачи.
Бившият министър на туризма Макис Воридис се ангажира да намали с 50% една от таксите, въведена през 1992 г. във всички летища на страната заради строежа на ново съоръжение, подчертава председателят на Сдружението на гръцките туристически компании (СЕТЕ) Андреас Андреадис.
Компаниите не виждат промяна в ценовата политикa и ще изоставят страната, подчертава директорът на Сдружението на гръцките туристически и пътнически бюра (НАТТА) Йоргос Телонис.
Същевременно, според изпълнителния директор на СЕТЕ Йоргос Дракопулос, едва когато ценовата политика се подобри и икономическата ситуация се нормализира, търсенето ще нарасне.
Трябва да прилагаме политика с две основни цели - подобряване на конкурентоспособността на гръцките авиокомпании и развитие на летищата на приватизационен принцип, отбелязва той.
Според информацията компанията "Емирейтс еърлайнс" проучва възможността да спре полетите до Гърция от октомври 2012 г., след като 16 години развива дейност в страната.
Двойно по-високата цена на таксите на "Елефтериос Венизелос" в сравнение с повечето летища в Европа, съчетана с намалените резервации за месец май, вероятно ще принудят компанията да изтегли дейността си.
"Емирейтс еърлайнс", чиято централа е в Дубай, е един от най-важните авиолинии в района на Персийския залив, заедно с "Етихад еърлайнс" и "Катар еърлайнс".
Вече беше оповестено оттеглянето и на други компании. Американската "Делта" реши да прекъсне полетите си до Гърция от 26 октомври 2012 г. Тя е единствената, която прави пряка връзка между Гърция и Америка
Единственият полет, който ще осигурява пряка връзка, и то само през летния период, е на "Ю Ес Еъруейз". Компанията лети от Филаделфия към Атина.
Трябва да се припомни, че по-рано полетите към Америка спря гръцката "Олимпик еърлайнс", а след това американската "Континентал еърлайнс".
През миналата седмица "Сингапур еърлайнс" съобщи, че предприема спиране на полетите си към Абу Даби и Атина заради намалените печалби по двете линии. Последните полети ще бъдат на 26 октомври от Сингапур.
Португалската компания ТАП, която започна да лети от Атина до Лисабон през юни 2011 г., също спира полетите през октомври.
"Тай еърлайнс" прекрати линията си към Гърция през ноември 2011 г. Същото направи и националната авиокомпания на Бахрейн "Гълф еър".
Дупките на гръцкия туристически пазар се покриват от системното навлизане на "Търкиш еърлайнс" в гръцкото въздушно пространство.
Докато липсва гръцка авиокомпания, която да свързва пряко страната с Америка, Канада, Австралия и евентуално с Китай, Индия, Япония и Бразилия, все повече развиващата се турска компания ще се опитва да поема нейния дял.
Според директора на клона за Атина Гюлай Йозтюрк това, което иска компанията, е да обедини стратегически не само Гърция с Турция, но и останалия свят.
Директорът на компанията вече е осъществил контакти с представители на гръцката общност в Америка с цел създаване на трансатлантическа мрежа с крайна точка Гърция и естествено междинна спирка Истанбул.
Компанията разполага със 182 самолета и е поръчала още 49 самолета. Средната възраст на летателните апарати е 6,8 години.