И Heineken разреди бирата с лимонада

Целта пред пивоварния гигант е увеличаване на продажбите в Европа

164 ~ 2 мин. четене
Автор: Десислава Младенова

Биреният гигант Heineken представи на европейския пазар радлер, като с това цели да увеличи продажбите си в Европа, предаде Bloomberg.

Спадът на интереса към бирата, който Heineken отчита за последните 6 години в Западна Европа, се дължи главно на променящите се вкусове на купувачите. С новия радлер, който представлява комбинация между бира и лимонада, и съдържа по-малко алкохол, Heineken ще се опита да привлече вниманието на дамите и мъжете, които не са чак толкова заклети фенове на обикновената бира.

Франсоа Хавиер Махот, старши директор по глобална иновация в Heineken твърди, че напитката е предпочитана най-вече от жените. Те представляват огромен пазар и привличането им като клиенти би увеличило печалбите на компанията.

Heineken вече има опит в иновациите, свързани с бирата. Създадената от него напитка Desperados, която представлява смесица между бира и текила, е отчела 15% скок в продажбите за 2012 г., който е почти три пъти по-голям от този на марката Heineken.

Холандският пивоварен гигант обаче не е първата компания, която пуска на пазара бирено-лимонена напитка. В САЩ белгийскo-бразилската компанията Anheuser-Busch InBev лансира 3 нови Bud Light продукта - Lime, Lime-A-Rita и Platinum, които се приемат добре от купувачите зад океана.

Датската компания Carlsberg Group и международната SABMiller също имат свои бирено-лимонени продукти, с които конкурират Heineken в Европа. Според Махот радлерите на Heineken са най-продаваните на европейския пазар.

Възможно е обаче от Heineken да отчетат 2% спад в оперативната печалба за първата половина на годината.

Новото предложение на Heineken съдържа само 2% алкохол, което го прави идеален за летните месеци, когато хората предпочитат по-леки и утоляващи жаждата питиета. Именно на това се дължи и успеха на радлера и скока в продажбите през летните месеци.

Цената на радлера е по-висока от тази на традиционната бира, но производителите плащат по-ниски данъци заради по-ниското съдържание на алкохол. Така радлер напитките се оказват едни от най-доходоносните продукти на големите бирени компании. С новия радлер Heineken се надява да увеличи приходите си и да изпълни стратегията си за годишен доход от нови продукти в размер на 6%.

Подкрепи Economic.bg