Лошият имидж на България гони френските инвеститори
Според председателят на Алианс "Франция-България" Франсоа Фризон-Рош трябва време, за да се изградят икономически отношения
Трябва честно да признаем, че България заедно с други държави в региона, като Румъния и вече Гърция, имат много лош имидж. И това датира още от комунистическите времена. Това каза в интервю за БНР френският политолог Франсоа Фризон-Рош, който коментира слабият инвестиционен интерес от страна на френски компании у нас. "Вече пет години България е член на Европейския съюз (ЕС) и нашият алианс Франция-България вече няма същата мисия както преди. Сега се опитваме да популяризираме добрия образ на България във Франция", каза той.
Знаете, че в колективното съзнание на едно общество образът на една държава или е по-скоро положителен, или по-скоро отрицателен. Затова се опитваме да покажем на французите, че освен с лошите публикации в пресата България може да се похвали с много качествени личности и таланти, допълни политологът. Според него трябва време за да се изградят политическите отношения между двете страни и това не може да се случи за един ден.
Икономическите отношения се градят с времето. Да припомня, че едва по времето на президентите Митеран и Желев, България прие нов политически подход спрямо Франция. Защото исторически погледнато тя винаги е била на противниковата страна, например съюзник на Германия. А както гласи поговорката "Приятелят на моя неприятел е мой враг", допълва председателят на Алианс "Франция-България".
Според него отношенията между двете държави се изграждат на етапи. "Един тези етапи беше решението на президента Саркози да помогне за освобождаването на българските медицински сестри от Либия. Друг етап - когато България спечели място като непостоянен член на съвета за сигурност към ООН. Тя получи мястото защото за нея гласуваха всички франкофонски държави", коментира той.