MasterCard ще търгува с информация за клиентите си
Компанията за издаване на банкови карти ще продава събраната информация на компании, занимаващи се с маркетинг и реклама
Компанията за издаване на кредитни карти MasterCard представи бизнес плана си за продажба на информация към рекламни и маркетингови компании. Подразделението MasterCard Advisors Media Solutions Group ще анализира поведението на клиентите и ще може да дава данни кога хората са най-склонни да купуват и какво биха купили.
"Какво ще стане, ако можехте да знаете например през коя седмица хората са склонни да харчат двойно? Вероятно бихте правили кампаниите си именно тогава", каза Сюзън Гросман, старши вицепрезидент в MasterCard Advisors Media Solutions Group в своя презентация наречена "Leveraging MasterCard Data Insights to Reach Holiday Shoppers".
MasterCard, която извършва 34 млрд. транзакции годишно в 210 държави по света, започва инициативата през февруари.
За да изгради целева аудитория, която в последствие да бъде продавана на компаниите, MasterCard започва да обработва милиарди анонимни транзакции, които ще се разпределят в различни малки сегменти, които са подобни. След това тези сегменти и ще се анализират. От компанията заявиха категорично, че няма да се анализират отделни клиенти.
По думите на Гросман "защитата на личните данни ще е в основата на проекта". "Ние осъзнаваме, че нашите клиенти ни доверяват личната си информация и за нас е от изключителна важност да гарантираме че личната информация на нито един отделен клиент няма да бъде използвана от новия ни продукт", коментира тя.