Не всички телевизии са намалили звука на рекламите
Срокът, в който телевизионните оператори трябваше да се саморегулират, изтече на 1 юли
Звукът на телевизионните реклами при някои телевизии все още е по-силен, отколкото на другите предавания. Това каза за БНТ председателят на Съвета за електронни медии (СЕМ) Георги Лозанов. Според него една от причините за това е, че рекламодателите са сключили договорите си с телевизионните оператори, преди да се въведе изискването.
Срокът, в който телевизионните оператори трябваше да се саморегулират и рекламите да станат по-тихи, изтече на 1 юли. Оказва се обаче, че не всички телевизии са се съобразили със срока и в момента все още се чуват реклами със стряскащо силен звук.
"Има вече стандарти, които са въведени, така че да не се произвеждат реклами с разминаване в звука. Дори и саморекламите продължават да гърмят. А това вече е изцяло във възможностите на самата телевизия да реши този проблем", обясни Лозанов. Според него освен договорите с рекламодателите, голямата инвестиция също е проблем за телевизиите. "Това не е малка инвестиция и е още една причина за бавното изпълнение на разпоредбата", каза Лозанов.
"Есента СЕМ ще направи мониторинг и ще установи дали изцяло е изчистен проблемът. И ако има разминаване, ще пристъпим към санкции", посочи председателят на СЕМ Георги Лозанов.
Глобите ще бъдат от 3 хил. лв. при първо нарушение до 30 хил. лв. при повторно. По думите на Лозанов зрители продължават да изпращат жалби в СЕМ.