Силен ръст в печалбата на Carrefour

Резултатите на втората по големина търговска верига в света се дължат на плана за преструктуриране на компанията

3572 ~ 1 мин. четене
Автор: Михаела Зарева

Carrefour, втората най-голяма търговска верига в света, отбелязва силен ръст на печалбата за първото полугодие на 2013 г. Нетните приходи на гиганта достигат 902 млн. евро. За същия период на миналата година веригата отчита загуба от 31 млн. евро.

Планът за преструктуриране на компанията, свързан с намаляване на разходите, ремонт на магазини на веригата и подобравяне на конкурентноспособността на марките на Carrefour, започва да показва първи резултати. Мерките бяха наложени от главния изпълнителен директор, Жорж Пласа, през 2012 г., а акциите на компанията отбелязаха ръст от 48% от идването му насам.

От Carrefour обявиха, че печалбите им за първата половина на 2013 г. са се увеличили с 4,9% до  766 млн. евро, което почти отговаря на планираната печалба от 771 млн. евро.

Френската икономика, която е втората най-голяма в Еврозоната, отбеляза неочакван ръст през второто тримесечие. Въпреки това експертите изразяват съмнения, че тя отново може да се свие. Това показва проучване, публикувано миналата седмица, според което безработицата е продължила да се увеличава през последните 27 месеца.

В България, Carrefour стъпва на пазара през 2009 г. През 2010 г. търговската верига, заедно с гръцката Marinopoulos Group, която притежава най-голям дял на пазара в южната ни съседка, основа франчайз компания, от чието име да оперира на Балканския полуостров.

Подкрепи Economic.bg