Слабата йена помогна на Toyota

Печалбата на компанията за тримесечието достигна 962,2 милиарда йени (9,7 млрд. долара)

3629 ~ 1 мин. четене

Японският автопроизводител Toyota обяви днес, че за финансовата година, която приключи на 31 март, печалбата й е нараснала над три пъти спрямо предходната година до 962,2 милиарда йени (9,7 млрд. долара), съобщава Financial Times. Оперативната печалба за изтеклата финансова година е била 1,32 трилиона йени, а продажбите са скочили с 18,7 процента до 22,06 трилиона йени.

Съкратените разходи и по-добрите продажби, заедно с по-слабата национална валута са допринесли за по-добрите резултати. Президентът на компанията Акио Тойода обаче предупреди, че конкуренцията остава изключително силна.

Автомобилопроизводител номер едно в света прогнзира и 40% скок в печалбата за следващата година.

По данни на британската консултантска фирма Brand Finance, Toyota остава и най-скъпата автомобилна марка в света. В класацията на първите 50 на автомобилните марки Toyota е на първо място, като се оценява на 26 милиарда долара.

Подкрепи Economic.bg