Забраниха силния звук на рекламите

Депутатите приеха окончателно промените в Закона за защита на потребителите

Автор: Димитър Вучев

Масовата практиката търговските съобщения по радиото и телевизията да бъдат до два пъти по-силни като децибели от предаванията и филмите в ефир остана в историята. Това решиха депутатите, като приеха окончателно промените в Закона за защита на потребителите. 

Народните представители решиха още кабелните оператори да информират потребителите си за всяка промяна в пакета програми, които им доставят и това да става чрез преподписване на анекс към договора. Досегашната практика беше различните пакети за потребителите на кабелна телевизия се определят на базата на брой канали, като операторът по всяко време може да променя програмната схема и да заменя едни канали с други, а това нарушава конкуренцията.

Законопроектът предвижда и промяна в схемата за преподписване на договорите на мобилните оператори. При приключване срока на контракта, той трябва да се продължава като безсрочен, за да може всеки абонат да го прекрати с едномесечно предизвестие.

Целта на приетите поправки е да се уреди проблемът със зачестилите оплаквания от страна на потребители срещу нелоялни търговски практики, прилагани при продажба от разстояние и сключване на договори по телефона.

 

Коментари: 0