Airbus напът да изпревари Boeing като най-големия производител на самолети
Заради затрудненията със 737 Max

© ECONOMIC.BG / Airbus - Master Films - Hervé Goussé
~ 2 мин.
Airbus е напът да изпревари Boeing като най-големия световен производител на самолети, тъй като американската компания отчита спад при доставките на нови търговски самолети след двете фатални катастрофи със 737 Max.
Boeing, която води европейския си съперник от 2012 г. насам, среща трудности, след като регулаторите по безопасността по целия свят спряха полетите с най-добре продаваните 737 Max след катастрофите на Ethiopian Airlines и Lion Air, при които загинаха 346 души.
Boeing, която води европейския си съперник от 2012 г. насам, среща трудности, след като регулаторите по безопасността по целия свят спряха полетите с най-добре продаваните 737 Max след катастрофите на Ethiopian Airlines и Lion Air, при които загинаха 346 души.
Boeing отчете 239 доставени самолета за първата половина на годината - 37% спа спрямо 378 за същия период на миналата година.
В същото време Airbus отчита 389 доставки през първото полугодие, което е с 28% повече в сравнение със същия период на миналата година и е на път да достави рекорден брой самолети през тази година, изпреварвайки Boeing за първи път от седем години.
Преди катастрофата Boeing доставяше средно по 50 самолета на месец през първото тримесечие на годината. Производството оттогава спадна до само 30 на месец през второто тримесечие. Boeing спря доставките на най-продаваните самолети от средата на март.
Има повече от 150 недоставени самолети Max, паркирани на различни места в САЩ, както и 380 притежавани от авиокомпании, които остават заземени.
В същото време Airbus отчита 389 доставки през първото полугодие, което е с 28% повече в сравнение със същия период на миналата година и е на път да достави рекорден брой самолети през тази година, изпреварвайки Boeing за първи път от седем години.
Преди катастрофата Boeing доставяше средно по 50 самолета на месец през първото тримесечие на годината. Производството оттогава спадна до само 30 на месец през второто тримесечие. Boeing спря доставките на най-продаваните самолети от средата на март.
Има повече от 150 недоставени самолети Max, паркирани на различни места в САЩ, както и 380 притежавани от авиокомпании, които остават заземени.
Юни беше третият месец, в който Boeing не отчете нови поръчки за своите самолети Max. Очаква се регулаторите по въздушния трафик да вдигнат забраната за летене на модела не по-рано от края на септември, а компанията продължава да работи по фиксирането на системите за контрол на полета в самолета.
Airbus увеличава натиска върху Boeing, като широко маркетира своя най-продаван A320neo, пряк конкурент на Max, и публично обяви увеличение на производството.
Airbus увеличава натиска върху Boeing, като широко маркетира своя най-продаван A320neo, пряк конкурент на Max, и публично обяви увеличение на производството.
Тази седмица Boeing загуби сделка за 50 самолета 737 Max с бюджетната flyadeal, част от Saudi Arabian Airlines, която вместо това поръча конкурентния Airbus. Стойността на сделката бе над 5,5 млрд. долара.
Но миналия месец на авиошоуто в Париж Boeing получи подкрепа, когато International Airlines Group, компанията-майка на British Airways, подписа "писмо за намерение" да купи 200 самолета Boeing 737 Max в първата нова сделка за продажба на пътническия самолет, откакто беше заземен. Поръчката на IAG обаче все още не е официално направена.