Акциите на Adidas падат заради разочароващи резултати
Печалбите и приходите растат, но с по-малко от очакванията

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 2 мин.
Немската компания за спортни стоки Adidas съобщи за разочароващи продажби през второто тримесечие, но очаква възстановяване през второто полугодие заради обръщане на спада в Европа и възстановяване на марката Reebok.
Акциите на Adidas паднаха с 2,3% към 9,30 тази сутрин. Те се повишаваха през последните седмици с надеждата за подобряване на перспективите на компанията - особено след като германският конкурент Puma повиши прогнозите си за продажби и печалба след силно второ тримесечие.
Продажбите на Adidas през второто тримесечие са нараснали с 4% до 5,51 милиарда евро (6,18 милиарда долара), скромно спрямо средните прогнози на анализаторите за 5,54 милиарда, тъй като компанията отбеляза силен спад в категорията футбол, година след провеждането на Световната купа.
Германският гигант вече беше предупредил през март, че проблеми във веригата за доставки ще засегнат ръста на продажбите през първата половина на годината, като се позова на конкретни проблеми, свързани с търсенето на облекла от среден клас в Северна Америка.
През последните години Adidas оспорва доминацията на Nike на американския пазар, като залага на ретро стилове и си партнира със знаменитости като Кание Уест и Бионсе.
ike отговори с увеличаването на разходите за маркетинг, като продажбите й се увеличиха с 10% през тримесечието, приключило на 31 май, водено от увеличение с 22% в Китай и 9% в Европа, Близкия Изток и Африка.
Тримесечните продажби на Adidas в Европа остават без промяна, възстановявайки се от спад от 3% през първото тримесечие, след като фирмата предприе стъпки за намаляване на зависимостта от своята модна линия Originals и засилване на продажбите с пускането на нови продукти.
Продажбите на групата нарастват с 14% в Китай и 6% в Северна Америка.
Adidas заяви, че добрите продажби ще се ускорят през втората половина, което ще й позволи да потвърди целогодишна перспектива за 5-8% и нетен доход от операциите между 1,88 и 1,95 милиарда евро.
Тримесечната нетна печалба от продължаващите операции нараства с 10% до 462 милиона, подпомогната от силния растеж в електронната търговия, където продажбите се повишават с 37%. Маржовете са по-високи при онлайн продажбите, отколкото на едро.
Акциите на Adidas паднаха с 2,3% към 9,30 тази сутрин. Те се повишаваха през последните седмици с надеждата за подобряване на перспективите на компанията - особено след като германският конкурент Puma повиши прогнозите си за продажби и печалба след силно второ тримесечие.
Продажбите на Adidas през второто тримесечие са нараснали с 4% до 5,51 милиарда евро (6,18 милиарда долара), скромно спрямо средните прогнози на анализаторите за 5,54 милиарда, тъй като компанията отбеляза силен спад в категорията футбол, година след провеждането на Световната купа.
Германският гигант вече беше предупредил през март, че проблеми във веригата за доставки ще засегнат ръста на продажбите през първата половина на годината, като се позова на конкретни проблеми, свързани с търсенето на облекла от среден клас в Северна Америка.
През последните години Adidas оспорва доминацията на Nike на американския пазар, като залага на ретро стилове и си партнира със знаменитости като Кание Уест и Бионсе.
ike отговори с увеличаването на разходите за маркетинг, като продажбите й се увеличиха с 10% през тримесечието, приключило на 31 май, водено от увеличение с 22% в Китай и 9% в Европа, Близкия Изток и Африка.
Тримесечните продажби на Adidas в Европа остават без промяна, възстановявайки се от спад от 3% през първото тримесечие, след като фирмата предприе стъпки за намаляване на зависимостта от своята модна линия Originals и засилване на продажбите с пускането на нови продукти.
Продажбите на групата нарастват с 14% в Китай и 6% в Северна Америка.
Adidas заяви, че добрите продажби ще се ускорят през втората половина, което ще й позволи да потвърди целогодишна перспектива за 5-8% и нетен доход от операциите между 1,88 и 1,95 милиарда евро.
Тримесечната нетна печалба от продължаващите операции нараства с 10% до 462 милиона, подпомогната от силния растеж в електронната търговия, където продажбите се повишават с 37%. Маржовете са по-високи при онлайн продажбите, отколкото на едро.
Продажбите на Reebok нарастват с 3%, водени от популярността на ретро стиловете, особено в Северна Америка, където марката се разширява с 10%, и на развиващите се пазари.