Apple се обяви в защита на личните данни

Големите компании използват лична информация за собствени облаги, заяви Тим Кук

Apple се обяви в защита на личните данни
192 ~ 2 мин. четене

Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук винаги е бил против услугите, които изискват от потребителите прекалено много лични данни за свои облаги. Всички знаем, че търговията с нашата персонална информация е практика на много компании. По време на своята реч за награждаването му като „шампион на свободата“ във Вашингтон, организирана от Electronic Privacy Information Center, Тим Кук се фокусира именно върху заплахите за сигурността.

„Поверителността е атакувана на много фронтове. Аз ви говоря от Силициевата долина, където повечето известни и успешни компании са изградили бизнеса си чрез подмамване на своите клиенти да бъдат добродушни по отношение на тяхната лична информация. Те поглъщат всичко, което могат да научат от вас и го използват за печалба. Ние смятаме, че това не е редно. Apple не иска да бъде подобен тип компания“, бяха част от думите на Кук.

Коментарът на Тим Кук е пряко насочен към големите компании, включително Google, Facebook и Yahoo, които предлагат рекламодателска платформа за таргетиране на техните потребители. Вероятно те могат да се приемат и като препратка към новата услуга Google Photos, за която все още има съмнения дали няма бъде използвана с рекламни цели, въпреки че Google твърди, че няма такива планове. „Вие може да харесвате тези така наречени безплатни услуги, но ние не смятаме, че те трябва да имат вашия имейл и история на търсене, дори вашите семейни снимки и данни, разпродадени за Бог знае какви рекламни цели. Ние смятаме, че клиентите един ден ще видят нещата каквито са“, добави още той.

Не бива да забравяме, че Apple също не е чужда на бизнеса с реклами. iAds, която работи в iOS приложенията и iTunes Radio, позволява на компаниите да таргетират клиентите чрез препращане на техните имейли и телефонни номера анонимно срещу получаването на данни от други пазари.

Всичко това показва как сигурността и доверието се превръщат в оръжия на бойното поле за технологичните компании, защото те все повече започнаха да предлагат едно и също. Google реши да премахне Photos от Google+ от една страна, защото потребителите не искаха да съхраняват своите снимки в социалната мрежа, тъй като там те могат да бъдат споделени. Apple все още работи по изчистването на своята репутация, след като миналата година изтекоха хиляди голи снимки от iCloud акаунти.

Тим Кук също така използва речта си, за да покаже за пореден път, че не желае Apple да създаде задна вратичка на правителството за криптирани данни. „Ако поставите ключ под килима за полицаите, престъпниците също ще могат да го намерят“, заяви Тим Кук.



Подкрепи Economic.bg