Apple вече не е най-любимата марка на потребителите
Проучването подрежда 400 бранда според емоциите, които те предизвикват у хората

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Disney получи уникален подарък за Деня на Св. Валентин, когато компанията бе обявена за „най-любима“ марка, базирано на проучване сред потребителите в САЩ и емоциите, които те чувстват към стотици популярни компании.
Компанията изпревари Apple в битката за спечели първото място в годишното проучване, наречено „най-голямото проучване на марките, основано на емоции“ и проведено от MBLM, глобална маркетинг агенция.
И въпреки че все още харесват iPhone, проучването установява, че хората чувстват повече емоционална връзка с Disney, независимо дали става въпрос за посещение на Disneyland или гледане на класики като “The Lion King". И това може да има нещо общо с тренда за почивка от технологиите и негативните заглавия през 2019 година.
Изследването обхваща 6 200 потребители и ги пита как се чувстват по отношение на различни марки, които MBLM използва, за да създаде списък с 400 топ марки.
„Търсенето на бягство и нашата колективна нужда от отвличане на вниманието от реалността е фактор, силно застъпен при марките, които излизат по-напред в класацията през 2019 г.“, казва Марио Натарели, управляващ партньор в MBLM.
Според анализа на MBLM Apple е паднала от първата позиция поради „добре разгласените грешни стъпки и умората на потребителите от технологичните джаджи“. Производителят на iPhone имаше тежка година поради застоя на продажбите на iPhone и трудности с пробиването на китайския пазар.
Amazon, Chevrolet и Netflix допълват Топ 5 на най-харесваните марки.