България печели средства за реклама на най-добрите дестинации
В проекта участват 13 наши общини

Министерството на туризма спечели европейско финансиране за реализацията на проект „Комуникационна кампания за популяризиране на дестинациите ЕДЕН в България – второ издание“. EDEN e акроним на European Destinations of ExcelleNce (най-добри европейски дестинации) и представлява инициатива, която популяризира моделите на устойчиво развитие на туризма на територията на целия Европейски съюз.
Стойността на проекта е близо 70 хил. евро, като се финансира по програма COSME* 2014 - 2020 г. на Европейската комисия и е с продължителност от 18 месеца.
България е сред страните в Европа, на които е предоставена възможност да реализира проект за популяризиране на най-добрите европейски дестинации. Държавата ни печели конкурса за финансиране, заедно със страни като Белгия, Полша, Хърватия, Унгария, Чехия, Словения, Кипър, Естония, Италия, Франция, Ирландия и Малта.
Проектът цели да надгради и доразвие проект на същата тема, реализиран в периода 2011 – 2012 г. Основната му цел е да се промотират българските ЕДЕН дестинации на национални и чуждестранни туристически пазари. Сред тези дестинации са общините Силистра, Луковит, Сандански, Кюстендил, Белоградчик, Белица, Сапарева баня, Каварна, Враца, Странджа, Белоградчик, Казанлък и Кърджали, информират от Министерство на туризма.
В хода на проекта се предвижда да бъде осъществен контакт с ключови маркетингови туристически фигури (национални и международни), които да бъдат въвлечени в него, за да съдействат за по-широкообхватно промотиране на българските ЕДЕН дестинации. Планира се заснемането на тематични видео материали за ЕДЕН дестинациите и изработване на печатни материали, пощенски картички и др. Част от проекта ще бъде и фейсбук игра, в рамките на която деца от цялата страна ще могат да участват с рисунки, а творбите на победителите, ще бъдат поставени на картички и магнити, които допълнително ще популяризират дестинациите.
Сред другите дейности по проекта е използването на онлайн и уеб-базирани комуникационни и промоционални средства, сред които изработването на регулярен онлайн бюлетин, интегриране на информация за българските ЕДЕН дестинации в официалните комуникационни канали на Министерството на туризма и др.
Ще бъдат проведени и две работни срещи на мрежата от български ЕДЕН дестинации. Екипът за изпълнение ще организира и проведе опознавателни пътувания за ключови маркетингови фигури, избрани посредством проекта, и ще представи инициативата на избрани чуждестранни и национални туристически изложения и борси.
Основните цели са да се повиши информираността и разбирането за ЕДЕН инициативата и за принципите на устойчиво развитие. Очаква се реализацията на проекта да допринесе за представянето на България като дестинация за алтернативен туризъм и да промотира възможностите ѝ да предлага нови туристически продукти, предимно в областта на екологичния, културния и спа туризма. Проектът ще допринесе и за преодоляване на териториалната и сезонна концентрация на туристическите потоци.
Основен ефект от изпълнението на проекта е постигането на трайна разпознаваемост и утвърждаване имиджа на дестинациите ЕДЕН в България като алтернативна, нетрадиционна и екологично съобразна форма на туризъм.