България последна по среда за развитие на бизнес

Класирането на 6 държави в региона е направено от водещи западни мениджъри

България последна по среда за развитие на бизнес
176 ~ 2 мин. четене

България попада на последно място в региона по ресурси, необходими за създаването на оптимална среда за развитието на бизнеса. Това сочи регионално проучване, поръчано от международната компания за директен подбор на висши мениджъри TARGET Executive Search и реализирано от GfK и CEU Business School, съобщава Money.bg.

Проучването обхваща шест страни от Централна и Източна Европа - България, Чехия, Унгария, Полша, Румъния и Словакия. То изследва мнението на близо 1000 чуждестранни мениджъри, както и на техните партньори в лицето на местните мениджъри, в четири основни области: общата бизнес среда, управленският стил, мениджърите и пазара, прозрачността и междукултурните въпроси.

В много отношения това изследване е продължение на подобно проучване, поръчано от TARGET Executive Search през 2009 г., и дава възможност за сравнение на резултатите и изводите за съответните тенденции.

Проучването ясно показва още колко много трябва да направят компаниите от Централна и Източна Европа за понижаването на бюрокрацията, елиминирането на корупцията, ориентирането към по-добро обслужване на клиентите и поемането на по-голяма отговорност от страна на мениджърите.

В сравнение с 2009 г., цялостната оценка за удовлетвореността е по-ниска във всяка една от страните, като в Румъния се наблюдава значим растеж - от четвърто на второ място, а в Словакия - спад в класирането. В много отношения, победителят на изследването е Полша, с най-висока обща оценка.

България заема последното място в класацията. Експертите твърдят, че нашата страна страда от корупция. Мениджърите в Чехия пък срещат проблеми с чуждите клиенти и колеги, докато на Унгария й липсва ориентираност към клиента. Всяка страна си има своите силни страни, в България например, жените са тези, които са считани за по-ефективни мениджъри. За съседите ни от Румъния е важно чувството за хумор в работните взаимоотношения.

Подкрепи Economic.bg