BILLA България: Бизнес с кауза
Търговската верига има амбицията да разширява обема на българските продукти в магазините си и затова непрекъснато увеличава броя на производителите, с които работи директно

BILLA България е част от германския търговски и туристически концерн REWE Group. Компанията стъпва на българския пазар през 2000 г. и става първата международна търговска верига супермаркети у нас. 17 години по-късно равносметката за BILLA е: 110 магазина в 37 български града, над 4300 служители и хиляди доволни клиенти в цялата страна. Мотото на компанията е “Качество за всеки” и затова в супермаркетите от веригата потребителите винаги могат да открият разнообразие от висококачествени продукти на достъпни цени. BILLA е любима верига за пазаруване на българите според единствената потребителска класация у нас - ЛЮБИМИТЕ МАРКИ 2016.
Инвестиции в българската икономика
Освен доверен партньор на потребителите, BILLA България е и един от най-значимите инвеститори у нас, който с дейността си стимулира родната икономика. Търговската верига има амбицията да разширява обема на българските продукти в магазините си и затова непрекъснато увеличава броя на производителите, с които работи директно. Над 90% от фирмите партньори на BILLA са български. През годините компанията е реализирала редица успешни проекти в подкрепа на родното производство.
Щастливи клиенти
В стремежа си да предлага на потребителите си разнообразие от качествени продукти на ниски цени търговската верига активно развива собствените си марки - Clever, BILLA Brand и BILLA Premium. Компанията селектира внимателно доставчиците, с които работи, като много от тях са български. Към днешна дата близо 10% от оборота на BILLA България минава именно през собствените й марки.
Мотото на BILLA “Качество за всеки” намира изражение и в политиката на компанията по отношение на лоялните клиенти. Чрез програмата за лоялност BILLA Card търговската верига прилага индивидуален подход към всеки потребител, като му дава възможност да купува качествени продукти с изгодни отстъпки от цената на над 600 специално подбрани стоки всеки месец. Именно заради програмите за лоялност българските потребители отсъдиха на BILLA златен медал QUADAL в независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS. Търговската верига бе отличена и в категориите: “Пресни плодове и зеленчуци” и “Прясно месо”.
Грижа за околната среда
Един от основните приоритети на BILLA e по-добро управление на въздействието върху природата. За целта през 2016 г. търговската верига въведе системата за мониторинг на консумацията на електроенергията “ЕЛЕКТРА”, която е внедрена във всички 110 магазина на BILLA в България и дава възможност да се правят анализи на консумацията на енергия. Заради инициативите си в сферата на екологичната устойчивост BILLA България получи важно признание в европейски мащаб, като се класира за финала на Европейските награди за околна среда. Това е уникално постижение, тъй като за първи път българска компания достигна до този етап на авторитетния конкурс.
Грижа за обществото
BILLA България работи по редица проекти, с които се стреми да помага на нуждаещи се и да допринесе за разрешаването на наболели социални проблеми. Компанията е първата търговска верига у нас, която въведе политика за асистирано пазаруване на незрящи хора във всички свои магазини.
Съвместно с Фондация “Искам бебе” BILLA подпомогна 6 двойки с репродуктивни проблеми, за които бяха предоставени средства за ин витро процедури. В рамките на кампанията “За повече деца в България” бяха събрани 24 900 лв. от продажба на картички в магазините от веригата.
По инициатива на BILLA през 2016 г. бе дадено началото на националната кампания “Ние обичаме България”, която цели подпомагането на паметници на културата, част от Стоте национални туристически обекта на България. В първото издание на проекта бе подкрепена реставрацията на Паметника на свободата на връх Шипка. В рамките на инициативата се проведе голям благотворителен концерт в зала “Арена Армеец”, който привлече над 9000 зрители. Като резултат от цялата кампания бяха събрани над 66 000 лв.
“Ние обичаме България” продължава и през 2017 г., като този път ще бъде подкрепен Мадарският конник. Кулминацията на инициативата отново ще е грандиозен благотворителен концерт на 31 май в зала “Арена Армеец”, който ще събере на една сцена едни от най-обичаните български изпълнители.