Бивши жп гари живеят нов живот като луксозни хотели в Европа
Може да спите във вагон Pullman или в бивша каса за продажба на билети

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
През изминалата година изгубих броя на приятелите, които ме зарадваха с истории за престои в бивши гари, превърнати с любов в хотели или ваканционни домове, пише журналистът на Euronews Тамара Хилсън.
Първоначално бях объркана – моят перфектен хотел със сигурност не включваше легла близо до ръждясали влакови релси или в офиси, използвани някога от кондуктори, без значение колко новаторска може да е трансформацията на въпросната жп гара.
Но като фен както на железопътните пътувания, така и на прекрасните хотели, не можех да не се задълбоча малко. Пътуванията с луксозни спални влакове в края на краищата често идват със сълзящи окото цени, така че една нощ в бивша гара, особено такава, изпълнена с напомняния за миналото й, изглеждаше като потенциално следващото най-добро нещо.
И, скъпи читателю, аз ударих джакпота.“
И така, без допълнително обожание, ето моите най-добри препоръки за хотели в бивши железопътни гари, вариращи от петзвездни убежища, които позволяват на гостите да спят в бивши (много елегантни) офиси на кондуктори до бутикови хотели.
Испанският Canfranc Estación, открит от бивш френски президент
Този хотел в Пиренеите, близо до френската граница, е любовно запазена експлозия от приказност в стил арт деко, с огромни пространства от златни листа и фон от покрити със сняг планини.
Canfranc Estación отваря врати като жп гара през 1928 г., когато Гастон Думерг, бивш президент на Франция, прерязва копринената лента на входа. Железопътната линия е построена, за да свърже Испания с Франция, а сградите, вдъхновили нейната архитектура, включват парижкия музей д'Орсе.
Най-зрелищните хотелски зони са СПА центърът с полилеи, подобни на скулптури, и керамични плочки в синьозелен цвят, и Canfranc Express, ресторант със звезда Мишлен, сгушен в бивш железопътен вагон.
Гаров хотел, приютявал военнослужещи през Втората световна война
Clermont London е един от най-старите все още функциониращи железопътни хотели в Обединеното кралство, с история, обхващаща 150 години – но смятам, че богатата му история оправдава включването му.
Хотелската резиденция се помещава в същата сграда като историческата жп гара Чаринг Крос в Лондон. Всъщност спалните са разположени точно над него.
Напомнянията за очарователното му наследство включват някои експонати на първия етаж, където посетителите могат да проверят ръкописни писма от бивши гости, включително американски военнослужещи, останали тук по време на Втората световна война.
„Голямото стълбище във фоайето е впечатляващо“, казва гостът Пени Брумфийлд. „Харесва ми как собствениците са успели да запазят оригиналните елементи, като например златния лист, от момента на отварянето на хотела.“
Хапнете на железопътна платформа на остров Уайт
Преди години Whitwell Station Holiday Homes беше железопътна гара на железопътната линия Newport, Godshill & St Lawrence на остров Уайт. Сега е преобразувана в две великолепни ваканционни вили с възможност за самостоятелно готвене и пране, които включват бившата каса за билети, офиса на портиера и чакалнята за дами.
„Харесва ми да видя сувенирите“, казва Саймън Кларк, който наскоро отседа в Whitwell. „За почитател на железниците като мен, виждането на стария часовник на гарата на стената, античната лампа, висяща в ъгъла, и табелите са част от забавлението.“
Дрямка в красиво реставрирани британски вагони от 19-ти век
Отседнете в The Old Station и ще можете да задремете в ретро вагон Pullman извън някогашната най-величествена гара на Mid Sussex Railway Company.
Открита през 1859 г. и затворена през 50-те години на миналия век, тази бивша гара, превърната в уютен хотел, е само на кратка разходка от красивия град Петуърт в Западен Съсекс. Има общо 10 стаи, включително King Pullman Carriage, пълни с избледнели снимки от разцвета на гарата.
„Последното ни допълнение, Pullman Princess Ena, е любимата ми част от хотела“, казва собственикът Джени Хъдсън, имайки предвид ретро каретата, която сега е ресторантът. „Прекарахме три години, за да я възстановим и тя е един от последните три вагона Pullman, транспортирани до Обединеното кралство от Америка през 1906 г.“
Френски бутиков хотел за любителите на железниците и плажа
Друг имот в бивша селска гара (в този случай датираща от 1870 г.) е хотел Estelou в Sommières, Франция. Този лимоненожълт бутиков хотел разполага с 24 стаи, заобиколени от красива средиземноморска градина.
Въпреки че е в центъра на китното градче Sommières във Франция, това е спокойна база и идеална за семейства, които искат да разгледат прекрасния плаж между Монпелие и Ним.
Препоръчвам един от „уютните апартаменти“ на хотела, които гледат към градините.
Парти в карета Pullman близо до Джурасик Коуст
Кажете здравей на това, което може би е един от най-странните ханове в Англия. Avon Causeway Inn е скъпоценен камък на Дорсет, който датира от 1800 г. и някога е бил жп гара Hurn.
Останете тук и ще откриете безброй напомняния за миналото му, заедно с красива бирена градина. Не пропускайте шанса да опитате един от ейловете от всепризнатата пивоварна Butcombe.И ако планирате събитие, можете да помислите за резервация на реставрирания вагон на влака Pullman до хотела.
„Харесва ми факта, че е толкова близо до невероятното Джурасик Коуст, но също така, че все още се чувства много като стара железопътна гара“, казва бившият гост Нийл Уайтхед. „Каретата Pullman е красива – ще ви пренесе направо обратно към елегантността на 20-те години на миналия век.“
Английската гара Alton е пълна с оригинални елементи
Жадувате за по-интимно бягство? Помислете за този красив имот с четири спални на самообслужване, бивша жп гара в озеленената долина Churnet, Стафордшир.
Има изобилие от оригинални функции. Любимите ми места включват красивата кухня, която е пъхната в това, което някога е била чакалнята на дамите, и библиотеката, която се намира в къщата на бившия началник на гарата.
„Нашата консервационна работа включваше запазване на оригиналните геометрични подови плочки Minton“, казва Фиона Бълок, мениджър имоти в Landmark Trust. „Екип от специалисти обследваха, ремонтираха и само при необходимост смениха плочките в цялата чакалня. Резервните плочки са произведени в това, което вероятно е същата фабрика, която е произвела оригиналните от 1800 г.