Директорът на пощите в Австралия взема 10 пъти повече от премиера
Заплатата на Ахмед Фахур раздразни политиците, те призоваха да бъде намалена

Австралийският премиер Малкълм Търнбул отправи
призив към държавните пощи на страната да преразгледат заплатата на
изпълнителния директор на компанията Ахмед Фахур.
Фахур е получил 5.6 млн. австралийски долара (4.3 млн. щатски долара) миналата година, което е 10 пъти повече от заплатата на премиера Търнбул. Само бонусът му за миналата година е в размер на 916 хил. щатски долара. Възнаграждението на Фахур го прави най-добре платеният държавен служител в Австралия, пише в. Guardian.
Коментарът на Търнбул по случая е, че възнаграждението е твърде високо. „Това е много голяма заплата за тази работа. Казвам го като човек, който преди да влезе в политиката, е прекарал по-голямата част от живота си в света на бизнеса“, заяви премиерът.
Въпреки това министър-председателят признава, че Фахур има отговорна позиция и успешно ръководи голяма държавна компания, която е подобрила оперативните си резултати.
Австралийските пощи защитиха размера на приходите на своя директор с аргумента, че Фарух е получил бонус, тъй като е ограничил загубите на компанията и дори я е довел до печалба през 2016 г.
Възнагражденията на изпълнителния директор и екипа му са определени от борда на директорите на компанията. Петима от тях са получили между 1.3 и 1.8 млн. щатски долара. Това обаче не е чак толкова голям разход предвид 6-милиардния годишен оборот на австралийските пощи.
Компанията е държавна, поради което австралийски политици от всички партии коментират, че заплатата на нейния шеф е прекалено висока за държавен служител.
Възнаграждението на Фахур е толкова сериозно, защото в него е включен и еднократен бонус за постигнатите резултати и връщането на компанията към печалбите. „Това е много конкурентен бизнес и трябва да плащаме конкурентни заплати“, защитил шефската заплата президентът на пощите Джон Станхоуп. Той добавя, че приходите на пощите скочили поради бизнеса с доставка на колети и пратки, в който се конкурират с DHL, FedEx и Toll.