Disney има коз, с който се надява да излезе по-леко от кризата

Компанията отчете над 14 млрд. долара загуби за третото тримесечие

Disney има коз, с който се надява да излезе по-леко от кризата

Снимка: Unsplash

604 ~ 2 мин. четене
Симона Димитрова Автор: Симона Димитрова

Бързо нарастващият бизнес с видео стрийминг на Walt Disney и частичното възстановяване на едноименните увеселителни паркове вдъхнаха нова надежда у инвеститорите, че развлекателната компания е преминала през икономическата криза, породена от COVID-19, пише Reuters.

Акциите на компанията скочиха с 5.6% до 143.12 долара за брой, след като Disney отчете тримесечни печалби. 

Общите приходи са спаднали с 23% до 14.71 млрд. долара през третото тримесечието. За сравнение средната оценка на анализаторите бе за около 14.2 млрд. долара. 

Печалбите на филмовото студио се е понижила с 61% до 419 млн. долара. Причината е, че компанията забави премиерите на големи заглавия, а други бяха отложени за догодина.

Докато пандемията удари физически бизнес с увеселителните паркове и филмовите студия на Disney, директорите на компанията предприеха завой в стратегията си. Те насочиха усилията си към стрийминга и потребителите, които са у дома, с идеята по този начин да компенсират загубите от блокираните си дейности.

Дисни ще излезе по-силен от тази криза“, коментира Харис Ануар, старши анализатор в Investing.

Стрийминг услугата Disney + стартира преди години, влизайки в пряка конкуренция на Netflix. По данни на развлекателната компания досега тя вече има 73.7 милиона абонати. „Ще продължим да увеличаваме инвестициите си в стрийминг”, категорично заявява изпълнителният директор Боб Чапек.

За току-що приключилото тримесечие стрийминг бизнесът отчита загуби от 580 млн. долара, като това е по-малко от очакваните 1 млрд. долара от анализаторите. Anwar прогнозират, че услугата ще излезе на печалба преди 2024 г.

Disney+ сега е изправена пред първия си по-сериозен тест, тъй като едногодишната безплатна пробна оферта за клиенти на Verizon изтече. Компанията е подготвила кампании за привличане на нови абонати покрай празника на Lego за "Междузвездни войни" този месец, коледните филми на Pixar и продукцията "WandaVision" на Marvel през януари.

„Дори и с прекъсванията, причинени от COVID-19, успяхме ефективно да управляваме бизнеса си, като същевременно предприемаме смели стъпки, за да изведем компанията до по-голям дългосрочен растеж“, каза Чапек в изявление.

Развлекателните парковете отново започнаха да посрещат посетители. Нарастващите случаи на новозаразени в Европа и САЩ обаче отново поставят под заплаха дейността им. Пандемията е ощетила този бизнес на Disney с 2.4 млрд. долара. 

Подкрепи Economic.bg