Градоустройство
172
ДЗИ пуска първата в България застраховка „Онлайн сигурност“
Дигиталната сигурност става все по-важна, но и все по-уязвима
856
~ 2 мин. четене
В свят, в който дигиталната сигурност вече е почти толкова важна, колкото и физическата, а същевременно с това все по-уязвима и лесна за достъпване от хакери, пред застрахователите се разкрива нова пазарна ниша – предоставянето на допълнителна онлайн сигурност. ДЗИ става първата в България, поела по този път. Днес компанията обяви, че стартира предлагането на застраховка „Онлайн сигурност“.
Тя представлява част от вече съществуващата имуществена застраховка на компанията „Комфорт за дома“. Покритието е за три основни риска: кражба на самоличност, спор с онлайн търговец и увреждане на онлайн репутация.
При кражба на самоличност се покрива и кражба онлайн – например чрез създаване на фалшив профил с име и снимка, хакване на имейл или профил в социалните мрежи.
Застраховката на ДЗИ покрива и спор с онлайн търговец, регистриран в България, както и с куриерска или пощенска служба, отговорна за доставката на продукт, закупен онлайн. Това се отнася до продукт, който е доставен счупен; в непълна окомплектовка; дефектен; не съответства на параметрите на поръчката (т.е. различава се по размер, цвят, материал и др.) или не съответства на продуктовото описание на производителя или дистрибутора, посочено във формуляра за поръчка. Застраховката важи и ако продуктът не е доставен в срок до 10 календарни дни след изтичане срока на доставка, посочен от търговеца при потвърждение на поръчката.
Друг аспект на застраховката „Онлайн сигурност“ на ДЗИ е увреждане на онлайн репутация, което може да представлява клевета, обида или разкриване на личния живот на застрахования чрез използване на снимка, документ, видео материал или публикация в блог, дискусионен форум, социална мрежа или уебсайт, което накърнява репутацията на застрахования поради характера или естеството на информацията.
„Дигиталният пазар е изключително динамично развиващата се среда за търговски взаимоотношения и считаме за необходимо да се адаптираме към променящите се нужди на потребителите“, казва Коста Чолаков, главен изпълнителен директор на ДЗИ.
Той коментира, че този пазар има предимства, но и крие своите рискове. Включвайки към застраховката „Комфорт за дома“ и покритие „Онлайн сигурност“, компанията се надява да предложи по-комплексна и атрактивна услуга, адекватна на съвременните нужди на потребителит