Един тунел в отсечката \"Боаза\"-пътен възел Плевен-Ловеч на АМ \"Хемус\"

На 50-километровия участък, който ще се строи от 2019 г., ще има и няколко виадукта

Един тунел в отсечката \

Снимка: Wikipedia

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) представи на конференция в Луковит идейния проект за изграждането на участъка от АМ "Хемус" от пътен възел "Боаза" до пътя Плевен - Ловеч. 

Трасето ще е с дължина 50 км, актуализирано според оценката за въздействие върху околното среда (ОВОС) и ще има един тунел, няколко виадукта и пътни възела. Председателят на управителния съвет на АПИ инж. Дончо Атанасов поясни, че участъкът е изключително тежък и това е наложило промяна на трасето. 

"Избягваме големи виадукти и дълги тунели, за да може и да се поевтини трасето и да бъде изградено по-бързо", каза още Атанасов, цитиран от БТА. 

Максималната скорост ще е 120 км. ч. 

Все още не е ясно колко точно ще струва строителството на този лот от магистралата, което се очаква да започне 2019 г. 

Областният управител на Ловеч Георги Терзийски каза, че кметовете са спомогнали за по-бързото придвижване на процедурите по отчуждаване на имотите, което ще способства за по-бързото изграждане на участъка. Той допълни, че пред областната администрация предстои и прехвърляне на процедурата по изплащане на обезщетенията на собствениците на отчуждените имоти. На форума са уточнени и процедурите по геоложките проучвания, които ще се извършват по трасето.
Коментари: 0