Ford и Volkswagen се обединиха за електрически и автономни коли
Партньорството ще свали значително разходите им и те очакват други компании да последват примера им

© ECONOMIC.BG / БТА
Главният изпълнителен директор на Volkswagen Хърбърт Дийс (отляво) и неговият колега от Ford Джим Хакет
~ 2 мин.
Ford Motor и Volkswagen обявиха, че ще инвестират милиарди долари за съвместна разработка на електрически и автономни превозни средства, пише Reuters. Така те задълбочават своето световно партньорство, чиято цел е да понижи разходите за разработка и производство. Засега остава отворен въпросът колко скоро ще се отплатят тези инвестиции.
Изпълнителните директори на двата автопроизводителя обясняват, че най-новото сътрудничество може да спести на Ford и VW милиони долари, но проектите ще отнемат време.
Преходът към електрически и автономни превозни средства, както и производствените обеми, засега са несигурни теми, смята председателят на Ford Automotive Джоузеф Хинриш. Според него заради тази несигурност и растящите разходи „ще виждаме все повече сътрудничества” между автопроизводителите.
Ford и VW вече започнаха да си партнират в областта на търговските превозни средства и средните по големина пикапи като част от по-мащабното усилие на индустрията да преначертае производството и продажбите, за да се справи с по-строгите разпоредби и фрагментираните пазари.
Volkswagen ще инвестира 2.6 млрд. долара в изкуствения интелект Argo, който досега се разработва от Ford от дъщерно дружество с рисков капитал. VW ще купи от Ford акции за 500 млн. долара, като така двата автопроизводителя ще имат равна отговорност в разработката.
Ford от своя страна ще произвежда електромобил в Европа, използвайки платформата за електрически превозни средства MEB на VW.
„Нашият световен съюз започва да показва все по-обещаващи резултати и ние ще продължим да проучваме други области, в които можем да си сътрудничим”, коментира главният изпълнителен директор на Volkswagen Хърбърт Дийс.
Ford очаква да произведе над 600 хил. електромобила в Европа за шест години, започвайки от 2023 г., снабдявайки се с компоненти от VW.
Изпълнителните директори на двата автопроизводителя обясняват, че най-новото сътрудничество може да спести на Ford и VW милиони долари, но проектите ще отнемат време.
Преходът към електрически и автономни превозни средства, както и производствените обеми, засега са несигурни теми, смята председателят на Ford Automotive Джоузеф Хинриш. Според него заради тази несигурност и растящите разходи „ще виждаме все повече сътрудничества” между автопроизводителите.
Ford и VW вече започнаха да си партнират в областта на търговските превозни средства и средните по големина пикапи като част от по-мащабното усилие на индустрията да преначертае производството и продажбите, за да се справи с по-строгите разпоредби и фрагментираните пазари.
Volkswagen ще инвестира 2.6 млрд. долара в изкуствения интелект Argo, който досега се разработва от Ford от дъщерно дружество с рисков капитал. VW ще купи от Ford акции за 500 млн. долара, като така двата автопроизводителя ще имат равна отговорност в разработката.
Ford от своя страна ще произвежда електромобил в Европа, използвайки платформата за електрически превозни средства MEB на VW.
„Нашият световен съюз започва да показва все по-обещаващи резултати и ние ще продължим да проучваме други области, в които можем да си сътрудничим”, коментира главният изпълнителен директор на Volkswagen Хърбърт Дийс.
Ford очаква да произведе над 600 хил. електромобила в Европа за шест години, започвайки от 2023 г., снабдявайки се с компоненти от VW.