Германия обмисля 15% специален данък за технологичните гиганти
Те ще са върху рекламните приходи от месни компании

~ 1 мин.
Министерството на финансите в Германия проучва възможността да наложи 15% специален данък върху приходите на големите технологични компании като Facebook и Google от онлайн реклами от местни оператори, съобщи изданието Wirtschaftswoche, цитирано от Reuters. Проучването на тази опция е все още в ранен етап.
Този ход би могъл да направи плащанията за онлайн реклами да се случват на принципа на плащането на лицензионни такси в Германия. Местните компании, които решат да пускат онлайн реклами, ще трябва да възстановят данъка впоследствие.
Финансовото министерство потвърди, че обсъжда такива планове, но подчерта, че няма постигнато споразумение за това как да се процедира между федералните финансови власти.
Междувременно Старият континент напоследък демонстрира желание да обнови данъчната си политика, включително по отношение на технологичните гиганти. Така преди около година ЕК излезе с предложение за тъй наречения "данък интернет", чиято идея е компании като Facebook, Amazon и Google да започнат да се облагат по отделно във всяка държава, където компаниите имат приходи. Засега нейното прокарване е стопирано, но някои държави обявиха, че ще предприемат действия на национално ниво.