Глобиха верига за техника, заблуждавала клиентите си с ваучери

Търговецът е извършвал нелоялна практика

Глобиха верига за техника, заблуждавала клиентите си с ваучери

Върховният административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на потребителите (КЗП), че верига за техника е прилагала заблуждаваща нелоялна практика, като е продавала чрез електронния си магазин подаръчни ваучери. Компанията не е информирала клиентите си, че могат да пазаруват с тях само в търговската мрежа, но не и онлайн. Това обстоятелство не било посочено никъде на сайта на търговеца, дори в секцията с подаръчните ваучери или на самите тях. 

Според комисията търговецът умишлено е прикривал тази важна информация, която има отношение към вземането на решение от клиента дали да закупи такъв ваучер. Обикновено при избора на подарък ние се ръководим от това за кого е предназначен и ако знаем, че получателят му предпочита да пазарува през интернет и очакваме ваучерът да му предостави такава възможност, то това би бил един от основните ни мотиви да го купим.

Тази заблуда обаче не само би поставила подаряващия в неудобно положение, ако поднесе ваучера заедно с посланието, че може да бъде ползван и за покупки през електронния магазин на търговеца, но би създала и значителни неудобства на получателя на подаръка. 

При последваща проверка контролният орган констатира, че търговецът е отстранил нарушението и в oбщите условия на сайта му вече фигурира уточнението, че ваучерите не важат за онлайн пазаруване. За установената нелоялна практика е наложена санкция в размер на 1000 лв.

Коментари: 0