5 храни, които ни пречат да заспим

Сред тях има някои полезни и здравословни храни

5 храни, които ни пречат да заспим

Сънят е един от най-важните фактори за нашето здраве и благосъстояние. Оказва се обаче, че върху качеството на съня не влияят не само онези храни и напитки, за които така или иначе знаем, че би трябвало да избягваме. Също толкова неблагоприятен ефект могат да имат и някои много полезни и здравословни храни, незамeнима част от балансираното хранене.

Вижте някои от тях:

Кръстоцветни зеленчуци


Това са карфиол, зеле, броколи, брюкселско зеле. Те са богати на витамини, фитохимикали и минерали, с многобройни здравословни ползи за тялото, от изчистване на токсините до превенция на ракови заболявания. Кръстоцветните зеленчуци са богати на неразтворими фибри.

Неразтворимите фибри отнемат много време за храносмилане, и в резултат могат да натоварят тялото излишно, докато всъщност се опитваме да го разтоварим и да се отнесем в обятията на съня.

Домати


Доматите са богати на витамин C, желязо и ликопен  - антиоксидантът, който нaмалява риска от сърдечни заболявания, рак и дефенарация на мускулатурата. Те са висококиселинни, и могат да доведат до проблеми с храносмилането през нощта. Най-добре бъдете сигурни, че има поне три часа между пастата и пицата и преди времето за лягане, за да има време тялото да храносмели добре.

Натурален шоколад


Няколко блокчета натурален шоколад може и да ни се струва най-добрата и здравословна идея за десерт, но не и ако искам да заспим бързо. Въпреки че е богат на антиоксиданти, тъмният шоколад съдържа и значително количество кофеин (в някои видове той достига до ¼ от нивото в стандартна чаша кафе, и колкото по-висок е процентът какао, толкова повече кофеин има), плюс аминокиселината тирозин, която също има стимулиращ ефект.

Солени и опушени меса, отлежали сирена


Сухите меса и сирена, консумирани в по-големи количества, може да е причина за липса на сън. Причината е  аминокиселината тирамин, която води до отделянето на стимулиращия хормон норепинерфин.

Червено месо


Макар че е пълно с протеин и да е важна част от балансираното хранене, червеното месо може да е богато на мазнини, които отнемат доста време за храносмилане. Ако искате да не нарушите вашия сън по-добре заложете на бяло месо или поне на такова с по-нисък процент мазнини.

Коментари: 0