Илън Мъск се кани да навлезе в музикалната индустрия
От Tesla вече са водили разговори с големите музикални лейбъли
~ 2 мин.
Илън Мъск е добре известен с визионерските си проекти в областта на зелените и космическите иновации. Последната му идея обаче действително изненадва. Запознати твърдят, че Tesla може да навлезе в музикалната индустрия и да разработи собствена услуга за стрийминг.
Източници от бранша са споделили, че автомобилният производител вече е разговарял с големите звукозаписни компании за възможностите за създаване на музикална стрийминг услуга. Идеята е тя да се внедри в електромобилите Tesla, които са оборудвани с високотехнологични табла за управление и са свързани с интернет.
Подробностите около амбициите на Tesla не стават ясни, но се предполага, че желанието на компанията е да предлага повече услуги. Става дума както за уеб радио като Pandora, така и за стрийминг по примера на Spotify, пише Recode.
Новината за евентуалната нова стрийминг услуга предизвиква въпросителни, особено при положение че компанията вече има договор със Spotify и е интегрирала нейната платформа в своите автомобили, които се продават извън САЩ.
„Ние вярваме, че е важно изживяването в колите ни да бъде изключително и нашите клиенти да могат да слушат музиката, която искат независимо от източника“, коментира говорител на Tesla, който подчертава, че целта на екипа е да предложи максимално удобство на хората.
Автомобилната компания е доставила 100 000 коли през януари и вече има регистрирани 400 000 предварителни поръчки за новия Model 3 за това лято. В тази връзка, ако Tesla реши сама да предлага музика на своите клиенти, това ще е добре дошло за лейбълите, които искат да достигнат до колкото се може по-широка аудитория и то в свят, вече доминиран от стрийминг услуги.
Въпросът е какво ново може да предложи Tesla. Най-популярната платформа Spotify вече има 140 млн. месечни потребители, 50 млн. от които са платени. Най-близкият ѝ пряк конкурент, Apple, пък има регистрирани 27 млн. потребители.