Какво да очакваме от eSports индустрията през 2021 г.

Какво да очакваме от eSports индустрията през 2021 г.

Снимка: Pixabay

292 ~ 3 мин. четене
Автор: Economic.bg
  • Съдържание от KEMIKA LTD

Миналата година беше повече от успешна за електронните спортове. Макар и мнозина да смятат, че паузата на големите спортни дисциплини накара повечето фенове да се пренасочат именно към дисциплината, която не беше засегната. Това може да се приеме за релевантен фактор, но истината е, че когато повечето атлети останаха малко по-свободни, те бързо решиха да се включат в тази дисциплина.

Професионалните пилоти решиха да се изправят срещу електронните състезатели и в рамките на няколко месеца от миналата година, високите скорости се случваха с помощта на красива графика и изчислителна мощност на процесори. Спортните симулатори се оказаха не само добро решение, но и развлекателна индустрия, в която всеки почитател откри различни възможности за успех. Светата троица в тази нова дисциплина не се промени. Отново вниманието беше насочено към Counter-Strike, League of Legends и Dota 2. Ако не сте запознати или за първи път чувате за съществуването на електронни спортове, това са турнири с високи наградни фондове, гледани от милиони по целия свят. Стигна се до там, че дори започнаха да се правят отделни стрийминг платформи. След като миналата година беше толкова успешна, какво да очакваме от настоящата?

На първо място нека поговорим за спонсорите и привличането на нови брандове. До този момент някои от най-големите технологични гиганти започнаха да правят по-сериозни инвестиции. Не говорим само за финансова подкрепа, но и за предоставянето на техника, на която да се проведат по-сериозните формати. Все по-често се добавят и нови заглавия, а не са малко и професионалните геймъри, които искат да се включат в различните лиги. А такива не липсват и докато четете тези редове, най-вероятно някъде по света тече следващата фаза на срещи от електронната лига.

Някои американски университети вече започнаха да предлагат точно такова обучение, запознавайки студентите с всички необходими похвати, за да започнат кариера. Интересното е, че тук ще видим и навлизането на изкуствен интелект, който ще анализира поведението на играчите и ще дава колкото се може по-добри съвети за значително повишаване на качеството на игра. Най-вероятно ви се струва странно, все пак електронните игри са създадени за забавление, но в края на 90-те години някои ентусиасти започнаха да експериментират, като освен независими компании, самите производители също решиха да тестват социалния фактор и влиянието на своите заглавия.

Много скоро някои от по-добрите геймъри в България получиха покана за участие на турнири по Star Craft в Северна Корея. Днес тази практика е позната за мнозина, а дори и един играч да не може да си позволи пътешествието, може да участва съвсем спокойно от уюта на своя собствен дом. След като инвестицията и вниманието, са фактори, които вече не могат да се пренебрегват, букмейкърите също добавиха секция с електронни спортове и според анализаторите, не липсват почитатели със своите собствени спортни прогнози. Един поглед към анализа на оператора Палмс от Нострабет ще ни покаже, че вниманието на клиентите е високо. Ако вярваме на статистическия поглед към бъдещето, аудиторията само ще се повишава, а това ще доведе и до нови инвестиции - настоящите вече се изплащат.

Плановете за тази година са насочени към интегрирането на електронните спортове с реалните, осигуряването на необходимите финанси и разбира се - подписването на нови договори, с чиято помощ ще спечелят не само професионалистите, но и зрителите. Все по-често се говори и за добре познатите LAN партита, в които играчи взимат своите компютри и под един покрив провеждат следващата среща. Добрата новина е, че днес самите компютри станаха много по-лесни за пренасяне, а и носталгията по този вид забавление все още не е отшумяла. Разбира се, водят се и симулации и на добре познати спортни дисциплини, макар и някои зрители да признават, че има още какво да се желае, също обръщат внимание на развиващите се трендове. Някои футболни и баскетболни отбори вече могат да се похвалят с електронни отбори, носещи същото име, следователно по-интересните сделки и партньорства предстоят.

Хазартните игри могат да са пристрастяващи. Играйте отговорно!

Коментари: 0