Кампанията #GoRemote свързва младите и бизнеса
Наградите включват стажове в известни компании, достъп до онлайн обучения и сертификати, електронни устройства

Какво е #GoRemote?
#GoRemote е глобална кампания, ангажираща млади хора по цял свят със социални проблеми, като в същото време им помага да изградят собствения си бранд и да бъдат забелязани от водещи компании. Хиляди млади хора по света нямат възможност да продължат образованието си, да изградят собствения си имидж и да привлекат вниманието на фирми, в които биха искали да работят.
От друга страна, бизнесът изпитва недостиг на кадри и бездната между компетенциите, които хората имат и компетенциите, които бизнесът търси се увеличава. Работната ръка не е там, където е бизнесът, хората пътуват с часове, за да стигнат до работа, преместват се в големи градове. Инфраструктурата на големите градове не може да ги поеме, обезлюдяват се цели райони и местната икономика е трудно да се възроди. Жените в Близкия Изток, а и не само там, изпитват затруднения да се присъединят към работната сила, защото трябва да се грижат и за семействата си, и да работят. Ситуацията е особено тежка за хора с намалена подвижност, увреждания или аутизъм.
Кой може да се включи в #GoRemote и как?
В #GoRemote могат да се включат студенти и млади хора. Те влизат в ролята на сценаристи или режисьори и разказват историите на хора, чийто живот би се променил коренно, ако имат достъп до отдалечена работа. Как провинциалното градче на баба им би се възродило, ако хората имат работа и получават добро заплащане. Онлайн обучението може да даде нови възможности на хората, които не могат да си позволят да учат и да отглеждат деца едновременно.
Колко от приятелите им не биха емигрирали, ако могат да работят за водеща компания, независимо от това къде е базирана тя. Има много истории на самотни родители, които биха могли да отделят време на децата си и същевременно да им осигурят добър стандарт на живот. Надеждата в очите на хората с увреждания, които трудно могат да излязат от дома си и разчитат само на инвалидна пенсия. Представете си каква възможност е за тях отново да бъдат полезни на себе си и обществото, да са част от екип и да комуникират с нови хора ежедневно.
Видеата и сценариите се публикуват на сайта на кампанията и приятелите и публиката гласуват. Всяка седмица се излъчват временни победители, като големите награди ще бъдат обявени на 20 декември, дни преди Коледа.
Наградите включват стажове в известни компании, достъп до онлайн обучения и сертификати, електронни устройства, осигурени от партньорите на кампанията.
Компаниите имат достъп до профилите на участниците в кампанията и могат да изберат хора, с които биха искали да работят в бъдеще.
Организациите се включват в кампанията като осигурят една от наградите или като споделят информация за #Goremote чрез своите медийни канали.
За всеки партньор на кампанията се публикува статия, която дава информация за бизнеса, постиженията, мисията и компетенциите, които се търсят. Статиите се публикуват на блога на Transformify и се разпространяват от медийните партньори на кампанията, включващи Британските Камари в Сингапур и Чили, Лондонската Стопанско – Индустриална Камара, списание Икономика, Economic.bg и др.
Логото на всеки партньор се публикува на сайта на кампанията, както и наградите, които осигурява. Това е възможност да се привлече вниманието на талантливи стажанти и да се повиши популярността на предлаганите обучения, IT aкадемии, програми и др.
В края на кампанията ще бъде публикувана и статистика за компетенциите, които компаниите търсят и компетенциите, които участниците са регистрирали, че могат да предложат. Тя би очертала една много интересна картина, базирана на напълно независими данни.
Кога ще се проведе #GoRemote?
Кампанията ще стартира на 17 ноември 2016 г. Победителите ще бъдат обявени на 20 декември 2016 г. Периодично преди старта на кампанията на 17 ноември ще бъде публикувана информация за нови награди и партньори.
Кои са водещите партньори на #GoRemote и защо ги определяте като такива?
Genashtim е австралийска компания, даваща възможност за отдалечена работа на хора с много тежки заболявания, живеещи в някой от най-бедните страни по света. Това са хора, страдащи от проказа, СПИН и други тежки заболявания, които обществото напълно отхвърля заради догми и традиции. Те не само нямат препитание, но и не могат да комуникират с никого и се чувстват напълно изолирани и изоставени на собствената си съдба. Genashtim им дава шанс отново да са част от екип, да имат приятели и колеги, било то и само виртуално и да печелят достатъчно. Компанията разработва онлайн обучения за много институции, включително eCornell.
Laboratoria е компания, базира в Латинска Америка, която дава възможност на момичета от много бедни семейства да получат ИТ обучение. След първите шест месеца те започват работа като стажанти, а след година и половина им се осигурява постоянна работа. Парите, които те печелят помагат техните братчета и сестричета да не отпаднат от училище и повишават жизнения стандарт на цялото семейство. Завършилите програмата възстановяват парите за обучението си в рамките на три години от завършването, за да дадат възможност и на други да минат по същия път. Transformify партнира на Laboratoria в осигуряването на стажове и работа за завършващите програмата. Скоро ще стартира и серия от статии, разказващи историите на момичетата на блога на Transformify.
Какво е общото между #GoRemote и ноемврийската конференция на БАУХ ‘’ Maximizing Human and Organizational Capabilities’’?
За да се максимизира потенциала на една организация е нужно да се обърне внимание на хората в нея. Какво ги мотивира? Какво ангажира съзнанието им? Дали това е мисията на организацията, социална кауза или нещо друго, което може да ги обедини? Работят ли те като един екип или фирмената култура по-скоро се доближава до „Война на Тронове“ ? Има ли съответствие между компетенциите, които хората притежават и тези, които са нужни на организацията? В случай, че има разминаване и то се отразява негативно на работния процес, осъзнават ли служителите този факт и мотивирани ли са да придобият нови компетенции и да бъдат креативни? Как организациите могат да привлекат вниманието на млади и креативни хора с поглед в бъдещето, както и обратното – как младите хора да привлекат вниманието на организацията, за която биха искали да работят? И #GoRemote, и ноемврийската конференция на БАУХ ‘’Maximizing Human and Organizational Capabilities’’ са фокусирани върху отговорите на тези въпроси.
На страницата на кампанията можете да научите повече за #GoRemote и да се свържете с организаторите https://www.transformify.org/campaign/goremote/landing и на office@transformify.org