Китай е най-предпочитаната дестинация за бизнес пътувания от български фирми
Близо 2/3 от компаниите не познават изцяло условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Китай е най-предпочитаната дестинация за бизнес пътувания, това показва проучване на Българска търговско-промишлена палата (БТПП). Азиатската страна са посочели 54% от анкетираните.
На второ място сред изследваните страни е Германия, тя е и най-предпочитана от страните в ЕС. Следват ги Италия, Сърбия, Румъния, Македония и Русия. В сравнение с миналогодишното проучване се отчита нарастващ интерес към Македония, обясним с подписания наскоро договор за сътрудничество с България.
Над 76% от българските компании имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори, за да повишат износа на продукцията си; 36% от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки; 28% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 12% за инвестиции зад граница.
Близо 2/3 от компаниите не познават изцяло условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения. На тях могат да се представят добри практики и специфични черти на възприемане на бизнес културата и начините на правене на бизнес.
Близо 40% са заинтересованите от пътувания в чужбина имат интерес за срещи с фирми от сектора на машиностроенето, следвани от производства на храни и напитки, текстил и облекло, и електроника. Немалък е делът и на услугите – около 17% от анкетираните изтъкват именно тях като причина за бизнес пътуване.
Споразуменията за свободна търговия на ЕС представляват основен интерес за предстоящи бизнес събития, които БТПП да организира за своите членове, показват резултатите от проучването. Темата за Brexit за сега остава по встрани от интересите на българските компании.
Над 80% от бизнеса, участвал в делегации на БТПП, оценява представянето им като отлично или много добро. В това число са включени програмата на събитията, осигурените партньори от чужбина, полетите, трансферите и хотелите.