Повече потребители и дейности – повече опасности за Facebook и Google в ЕС
ЕС е почти готов с новия Закон за цифровите пазари
Технологичните компании, които имат милиони наброй потребители в Европа или са активни в поне два сектора, ще бъдат класифицирани в специална нова нормативна категория. Целта е да се намери начин как да бъде ограничена властта на гигантите, обясняват трима източници пред Reuters. Идеята е заложена в новия Закон за цифровите пазари (DMA), който Европейската комисия ще представи на 15 декември.
Новата класификация се базира на затвърдилата се тенденция от последните години, през които социалните мрежи и дигитални платформи се превърнаха във вход към съдържанието и сито за информацията в интернет.
Очаква се новите строги правила да засегнат играчи като Google, Facebook, Apple и Amazon. Повече подробности за DMA ще бъдат дадени от еврокомисаря по конкуренцията Маргрете Вестагер идната седмица.
Законопроектът все още може да претърпи промени, особено под лобисткия напор на американските гиганти. DMA вече бе модифициран заради някои противоречиви изисквания на ЕК.
Критериите за класификация включват броя на индивидуалните и бизнес потребители в Европа. Пазарният дял няма да има чак такова значение, според източниците. Като гейткийпър обаче по-лесно ще биват определяни компании, опериращи в повече от една области. Доминиращите платформи, действащи на една платформа, могат да бъдат обект на DMA след обстоен качествен анализ.