КЗК глоби списание с над 111 хил. лв. заради подаръци
Санкцията е в размер на 111 550 лв. за нелоялно привличане на клиенти
~ 1 мин.
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществена санкция на "Атика Медия България" ООД в размер на 111 550 лв. за нелоялно привличане на клиенти.
Санкцията е наложена във връзка с издаването и разпространението на сп. "Грация" заедно с подаръци, представляващи бяла и декоративна козметика от висок клас, предоставяни едновременно със закупуването на брой от списанието, съобщиха от комисията.
КЗК установи, че през месеците ноември 2013 г. и април 2014 г. ответното дружество е предлагало като подарък козметика от висок клас в реален размер (червило "Clinique" и крем за лице "Decleor Hydra Floral" 40 мл, "Decleor Expression de l'age smoothing roll-on" 20 мл., перли "Аvon" и пътна чанта от изкуствена кожа.
Според комисията подобна практика представлява непазарен стимул за привличане на клиенти и влияе на потребителския пазар, като изкривява и пренасочва търсенето. "Това е метод, който цели постигане на легитимна по своята същност цел за привличане на повече клиенти чрез забранени от закона средства", обобщават от КЗК.
Негативният ефект се изразява в създаване на непазарни материални стимули за потребителите, в резултат на което те закупуват стоката - списанието не заради неговото съдържание, а заради предлаганите като добавка продукти на висока пазарна стойност. Това поведение създава потенциална опасност от пренасочване на потребителското търсене във вреда на конкурентните на сп. "Грация".
Тъй като списанието продължава да предлага различни по вид подаръци, КЗК приема, че периодът на нарушението е от м. ноември 2013 г. до настоящия момент.
Санкцията е наложена във връзка с издаването и разпространението на сп. "Грация" заедно с подаръци, представляващи бяла и декоративна козметика от висок клас, предоставяни едновременно със закупуването на брой от списанието, съобщиха от комисията.
КЗК установи, че през месеците ноември 2013 г. и април 2014 г. ответното дружество е предлагало като подарък козметика от висок клас в реален размер (червило "Clinique" и крем за лице "Decleor Hydra Floral" 40 мл, "Decleor Expression de l'age smoothing roll-on" 20 мл., перли "Аvon" и пътна чанта от изкуствена кожа.
Според комисията подобна практика представлява непазарен стимул за привличане на клиенти и влияе на потребителския пазар, като изкривява и пренасочва търсенето. "Това е метод, който цели постигане на легитимна по своята същност цел за привличане на повече клиенти чрез забранени от закона средства", обобщават от КЗК.
Негативният ефект се изразява в създаване на непазарни материални стимули за потребителите, в резултат на което те закупуват стоката - списанието не заради неговото съдържание, а заради предлаганите като добавка продукти на висока пазарна стойност. Това поведение създава потенциална опасност от пренасочване на потребителското търсене във вреда на конкурентните на сп. "Грация".
Тъй като списанието продължава да предлага различни по вид подаръци, КЗК приема, че периодът на нарушението е от м. ноември 2013 г. до настоящия момент.