КЗП установи 100 нарушения в туристически обекти
Нарушенията намаляват с 10% на годишна база

Комисията за защита на потребителите е констатирала около 100 нарушения в туристически обекти в страната. От началото на месец декември са направени общо 1200-1300 проверки. Само 7 от случаите са с най-тежките провинения.
На годишна база се отчита 10% намаление на нарушенията. В онлайн търговията нередностите се понижават с 30%. Подобрява се и културата на потренителите, съдейки по нарастването на броя на сигнали и жалби от потребителите на годишна база, съобщава КЗП.
„Това дава основание да бъдем оптимистично настроени“, коментира председателят на КЗП Димитър Маргаритов по Bloomberg TV Bulgaria.
Той обясни, че в Закона за защита на потребителите има възможност за помирително производство, което е безплатен, изключително бърз и ефективен способ за извънсъдебно решаване на спорове между търговец и потребител. Според закона най-общо потребителските спорове могат да бъдат определени като разминаване във вижданията на търговеца и потребителя относно начина на изпълнение на задълженията по сключен между тях договор (продажба на стока, предоставяне на услуга и др.). Разрешаването на тези спорове може да бъде постигнато чрез непосредствени преговори между търговеца и потребителя, чрез производство пред помирителни комисии или по съдебен ред.
"Законът е в сила и секторните помирителни комисии са факт. Те са създадени в петте най-чувствителни потребителски сектори. Ако се стигне до по-интензивно участие на търговците в помирителните производства, могат да бъдат създадени добри практики за способстване намаляването броя на нарушенията и по-добро удовлетворяване на потребителите“, коментира още Маргаритов.
Първите получени заявления за помирителни производства в комисията са от сферата на топлофикацията. Получено е и едно заявление срещу електроразпределително дружество.