Lenovo дава неограничени възможности за развитие

Гладът за иновации от страна на пазара изисква от лидерите да не спират да се развиват

Йовко Атанасов:

Lenovo дава неограничени възможности за развитие
Автор: Кезим Медев
Йовко Атанасов е на 39 години. През 2003 година завършва бакалавър по индустриален мениджмънт и след това записва магистър по Бизнес Администрация и EMBA от University of Amsterdam (UVA). След 15-годишен опит в други компании, през 2013 г. става част от екипа на Lenovo Bulgaria. Година по-късно е мениджър на потребителска техника, а наскоро компанията му гласува доверие и той става Country Manager. Economic.bg разговаря с него за бъдещите планове и възможностите за развитие в компанията.


Г-н Атанасов, работите в Lenovo от 2013 година. За 3 години стигате до поста на Country Manager. Как се постига такъв резултат?

Lenovo не просто е голяма компания, а и утвърден технологичен гигант, който ти дава неограничените възможности да твориш и да се развиваш. Пътят до такъв тип позиция никога не е лесен. Той изисква себеотдаване, множество компромиси, изключително голяма воля. Нормално е да срещнеш трудности и препятствия, никой не ти обещава, че ще е лесно, но удовлетворението, което получавам от работата си, винаги ме е мотивирало. 


Какви са отговорностите на новата Ви позиция и какъв подход сте избрали да следвате?

Новите ми отговорности включват разширяване на партньорските ни отношения с нашите контрагенти за всички сегменти - не само за потребителската техника, както беше досега. Настоящата ми длъжност предполага още по-задълбочено познаване на пазара, на търсенето и предлагането на регионално ниво и познаването в детайли на тенденциите в технологичния бранш. Моят подход следва този на компанията - атакувай и защитавай, т.е. едновременно атакуваме нови позиции, докато защитаваме вече постигнатото.

Поемате това предизвикателство точно в момента, в който компанията ви излезе на първо място в България при смартфоните на пазара. В същото време, отново Lenovo е най-предпочитаната марка и при лаптопите, компютрите и таблетите. На какво се дължи този успех? 

Новият слоган на компанията от миналата година е #InnovationNeverStandsStill, така че и Lenovo никога не спира. Гладът за иновации от страна на пазара изисква от лидерите да не спират да се развиват. Ако сега сме представили първия смартфон с добавена реалност, утре ще сме пионерите в производството на сгъваеми устройства. Стремим се да доставяме най-добрите продукти на най-добрите цени. Правилното съотношение на всички тези компоненти превръща един глобално утвърден бранд в безапелационен регионален лидер.

Държите ли лидерските позиции и в други страни от Европа и света?

Lenovo е глобалният лидер в PC индустрията, а за Югоизточна Европа сме номер едно и при таблетите.

Какво прави марката Lenovo толкова разпознаваема и предпочитана в световен мащаб? 

Ако трябва да отговоря с една дума, това са иновациите. Lenovo е марка с дългогодишна история и макар че е на българския пазар едва от няколко години, легендарните продукти в различните сегменти вече са се превърнали в емблеми и у нас. След придобиването на Motorola, потребителите получиха така желания първи в света смартфон с нечуплив дисплей - Moto X Force. 

А ако се обърнем назад към историята и на другите бизнес групи, сигурен съм, че веднага ще се сетите за Yoga моделите, които са първите в света хибридни лаптопи, а ThinkPad сериите десетилетия наред предлагат истински здрави машини, отговарящи не само на всеки потребителски тест на издръжливост, но вече и на военните стандарти Mil-Spec. Не само иновативните технологии, но и адекватните ценови предложения са едни от безспорните ни предимства пред конкурентите.

Защо таблетите претърпяват такъв драстичен спад при продажбите. Да не би да наблюдаваме техния край?

Бих казал, че забавянето в продажбите на таблетите бе очаквано за нас. Таблетът е устройство, позиционирано между смартфона и компютъра. Идеята му е да даде допълнително удобство на потребителя, като съчетае по-големия дисплей като от лаптоп с функциите на смартфон. Предвид бумът на смартфоните и очакваното забавяне на PC пазара, ние предвиждахме забавяне и в този сегмент. Но това със сигурност, не е краят на тази технология, която зае своето място в живота на потребителите. За много семейства, таблетът е споделеното устройство, домашният любимец на малки и големи. А семейните продукти винаги имат бъдеще.

Според вас какви ще са тенденциите при смартфоните през следващите години? 

На втората годишна конференция на Lenovo TechWorld, която се проведе на 9-ти юни, бе представен Phab 2 Pro -  първият смартфон с Project Tango технологията за добавена реалност в света. Очакваме този и следващите модели с тази технология тотално да променят цели индустрии като интериорния дизайн например. От друга страна, представихме и новия Мото флагман - Мото Z, който е не само най-тънкият премиум смартфон в света със своите едва 5,2 мм ширина, но е и първият модулен смартфон. С Moto Mods модулите, всеки ще може да трансформира своето Moto в съраунд система или кино проектор. И това е само началото.

Какви иновации ни очакват в бъдеще?

Фокусът последните години определено пада върху Интернет на нещата и добавената/виртуална реалност. Сигурен съм, че предстои тези технологии тепърва да се развиват. Или казано по друг начин: определено живеем в “интересни времена”.

А при компютрите какво да очакваме? Как ще изглеждат и какво ще се промени при тях?  

Наблюдаваме все по-голяма интеграция и синхронизация между смартфона и персоналния компютър/лаптоп. Очакванията са тази интеграция да се задълбочи. Другият фокус пада върху оптимизирането на теглото, увеличаване мобилността на устройството и удължаване живота на батерията.

Коментари: 0