Моят смартфон далеч не е моята крепост

29,3% от потребителите нямат никаква защита на телефона си

Моят смартфон далеч не е моята крепост
3701 ~ 2 мин. четене

Моят смартфон. Моите контакти. Моите снимки, Моите профили в социални мрежи. Моят имейл. Моите банкови сметки. Моят живот - всичко на едно място. Място, което в не малка част от случаите, обаче, се оказва незащитено от заплахи - било то вируси, било то други рискове като загуба или кражба. Поне такива са резултатите от проучване на ESET, преведено във водещи социални мрежи. Проучване, което показва, че около 10% от анкетираните потребители са губили телефона си (или пък са ставали жертва на кражба на устройството си) през последните 12 месеца, 29% не заключват смартфоните си с никаква парола или PIN код, а почти 20% от участниците в допитването не правят никакво резервно копие на информацията си.

Целта на проучването, в което участват над 500 собственика на смартфони, е да събере информация за нивото на сигурност при използване на умните устройства. И всичко това на фона на прогнозите на множество организации от света на информационната сигурност, че 2015 г. ще бъде избистрена с атаки, целящи да откраднат информацията, съхранявана на мобилните устройства. Причините за увеличения интерес към мобилните устройства от страна на кибер-престъпниците са много, но най-важните са две – все по-голямото количество ценна информация, която съхраняваме в телефона си (номера на кредитни карти, данни за достъп до онлайн банкиране, имейли, контакти, лични данни) както и ниското ниво на защита на тези устройства.

„За потребителите на Android e изключително важно да разполагат с решение за защита на информацията, тъй като през миналата година отчетохме рекорден брой заплахи за тази платформа – включително първият криптиращ вирус, искащ откуп, който бе открит от нашите изследователи,“ казва Рафаел Кастро, изследовател в ESET.

Според Кастро, друго задължително нещо, което трябва да правят потребителите, е редовен бекъп на информацията от смартфона. Според проучването 19,7% процента от потребителите не осигуряват копие на информацията си, като 35,7% го правят от „време на време“.

Най-сигурния начин да се предпазите срещу физическото посегателство към информацията е да заключвате устройството си. Въпреки това, цели 29,3% от анкетираните не заключват телефона си по никакъв начин – с PIN код или разпознаване на пръстов отпечатък. Друг начин да защитите физически устройството си е да използвате проактивна система против кражба, която може да ви помогне да го локализирате и откриете в случай на загуба или кражба. Можете също и да изтриете дистанционно цялата информация в устройството, което би ви предпазило от нежелан достъп до личните ви данни.

Проблемът с ниската степен на сигурност касае не само крайните потребители. Бизнес организациите също са застрашени. Един от най-добрите начини да се предпази достъпа до корпоративната мрежа е да се използва дву-факторна оторизация. Тази технология добавя още едно ниво на сигурност при достъп до определени услуги или системи. Тук изследването, проведено от ESET, разкрива една положителна тенденция – 64,9% от анкетираните използват поне една форма на дву-степенна оторизация за онлайн услуги (най-често текстови съобщения). Това допълнително ниво на сигурност е особено важно за някои услуги като онлайн банкиране, което се използва от 53% от анкетираните.  

Коментари: 0