21 най-харесвани марки в Европа
Проучването обхваща публикации в социалните мрежи

Коя е най-харесваната марка от европейците? Отговор на този въпрос дава доклад на фирмата за анализ на социалните медии NetBase.
На върха на класацията са технологични брандове. Но най-много са тези от сферата на модата и автомобилите.
NetBase е проучила данни от над 6,5 милиона постинги в социалните мрежи в 50 държави през последната година. Проучването цели да разбере кои компании са най-често и близко асоциирани с изрази на доверие, любов и високи оценки.
Специален софтуер е търсил сред постовете на потребителите думи като „страхотен”, „перфектен”, „фантастичен”, свързани с определени марки.
Ето и подреждането на 21 най-предпочитани и обичани марки според броя на позитивните отзиви за тях в социалните мрежи:
21. Aston Martin – 32 701
Производителят на луксозни автомобили най-често се асоциира с харесван филмов герой, верен фен на марката – Джеймс Бонд.
20. MasterCard – 33 202
Картовата компания е успяла да събере позитивни съобщения от потребители в мрежите благодарение на много кампании с хаштагове около спортни събития.
19. Burberry – 33 302
Британският моден бранд печели доверието на потребителите в Европа.
18. Renault – 36 212
Френският автомобилен производител е една от двете автомобилни марки извън луксозния сегмент, попадащи в класацията.
17. Gucci – 40 143
Компанията има над 3 милиона последователи в Twitter, така че е нормално да е на добра позиция в класирането.
16. Hermes – 40 163
Френският производител на луксозни стоки, сред които и емблематичната чанта Бъркин, е класика за модните фенове.
15. Louis Vuitton - 40 346
Също с разпознаваеми за всеки моден фен чанти, в класацията влиза и другия френски моден бранд – Луи Вютон.
14. SAP - 49 142
За някои може и да е учудваща тази предна позиция за германската софтуерна компания, но тя е факт.
13. Barclays – 52 618
Както MasterCard, така и Barclays събира позитиви в социалните мрежи заради спонсорствата си на големи спортни събития. В случая те са Barclays Premier League и The Barclays ATP World Tour Finals. 41% от споменаванията на марката са свързани с английската футболна лига.
12. Jaguar – 55 639
Автомобилният бранд има култов статус в Европа, особено във Великобритания.
11. Dior - 60 956
Поредният френски моден бранд с високо потребителско доверие.
10. Porsche – 106 249
Логично десето място, кой не обича бързи спортни коли?!
9. Ferrari – 125 178
И италианските спортни автомобили са предпочитани.
8. Audi – 126 748
Това е вторият най-предпочитан от европейците автомобилен бранд.
7. Tesco – 127 215
Най-голямата верига британски супермаркети има магазини в Европа и Азия.
6. Chanel – 128 337
Създадена от великата Коко Шанел, едноименната марка пребори конкуренцията, за да се превърне в най-обичан моден бранд от европейците.
5. Adidas – 129 241
Германската спортна марка е най-харесвана от европейските граждани.
4. BMW – 157 189
Ето и кой е най-обичаният автомобилен бранд в Европа. През 2016-а компанията отбеляза и своята 100-годишнина.
3. Lego – 280 343
Датската компания е може би най-разпознаваемият детски бранд по целия свят, не само в Европа.
2. Google – 1 257 800
Въпреки че през 2015 г. компанията обяви преструктуриране и премина под шапката на холдинга Alphabet, брандът Google си остава популярен и обичан. Все пак, това е световната търсачка.
1. Apple – 2 269 650
И номер едно за европейците е марката Apple - производителят на iPhone.