21 най-харесвани марки в Европа

Проучването обхваща публикации в социалните мрежи

21 най-харесвани марки в Европа

Коя е най-харесваната марка от европейците? Отговор на този въпрос дава доклад на фирмата за анализ на социалните медии NetBase.

На върха на класацията са технологични брандове. Но най-много са тези от сферата на модата и автомобилите.

NetBase е проучила данни от над 6,5 милиона постинги в социалните мрежи в 50 държави през последната година. Проучването цели да разбере кои компании са най-често и близко асоциирани с изрази на доверие, любов и високи оценки.

Специален софтуер е търсил сред постовете на потребителите думи като „страхотен”, „перфектен”, „фантастичен”, свързани с определени марки.

Ето и подреждането на 21 най-предпочитани и обичани марки според броя на позитивните отзиви за тях в социалните мрежи:

21. Aston Martin – 32 701


Производителят на луксозни автомобили най-често се асоциира с харесван филмов герой, верен фен на марката – Джеймс Бонд.

20. MasterCard – 33 202


Картовата компания е успяла да събере позитивни съобщения от потребители в мрежите благодарение на много кампании с хаштагове около спортни събития.

19. Burberry – 33 302


Британският моден бранд печели доверието на потребителите в Европа.

18. Renault – 36 212


Френският автомобилен производител е една от двете автомобилни марки извън луксозния сегмент, попадащи в класацията.

17. Gucci – 40 143


Компанията има над 3 милиона последователи в Twitter, така че е нормално да е на добра позиция в класирането.

16. Hermes – 40 163


Френският производител на луксозни стоки, сред които и емблематичната чанта Бъркин, е класика за модните фенове.

15. Louis Vuitton -  40 346


Също с разпознаваеми за всеки моден фен чанти, в класацията влиза и другия френски моден бранд – Луи Вютон.

14. SAP - 49 142


За някои може и да е учудваща тази предна позиция за германската софтуерна компания, но тя е факт.

13. Barclays – 52 618


Както MasterCard, така и Barclays събира позитиви в социалните мрежи  заради спонсорствата си на големи спортни събития. В случая те са Barclays Premier League и The Barclays ATP World Tour Finals. 41% от споменаванията на марката са свързани с английската футболна лига.

12. Jaguar – 55 639


Автомобилният бранд има култов статус в Европа, особено във Великобритания.

11. Dior - 60 956


Поредният френски моден бранд с високо потребителско доверие.

10. Porsche – 106 249


Логично десето място, кой не обича бързи спортни коли?!

9. Ferrari – 125 178


И италианските спортни автомобили са предпочитани.

8. Audi – 126 748


Това е вторият най-предпочитан от европейците автомобилен бранд.

7. Tesco – 127 215


Най-голямата верига британски супермаркети има магазини в Европа и Азия.

6. Chanel – 128 337


Създадена от великата Коко Шанел, едноименната марка пребори конкуренцията, за да се превърне в най-обичан моден бранд от европейците.

5. Adidas – 129 241


Германската спортна марка е най-харесвана от европейските граждани.

4. BMW – 157 189


Ето и кой е най-обичаният автомобилен бранд в Европа. През 2016-а компанията отбеляза и своята 100-годишнина.

3. Lego – 280 343


Датската компания е може би най-разпознаваемият детски бранд по целия свят, не само в Европа.

2. Google – 1 257 800


Въпреки че през 2015 г. компанията обяви преструктуриране и премина под шапката на холдинга Alphabet, брандът Google си остава популярен и обичан. Все пак, това е световната търсачка.

1. Apple – 2 269 650


И номер едно за европейците е марката Apple - производителят на iPhone. 

Коментари: 0