НАП пуска две нови фирмени е-услуги от днес
Над 140 са е-услугите на приходната агенция вече

© ECONOMIC.BG / Economic.bg/Архив
~ 1 мин.
Националната агенция за приходите (НАП) обяви, че пуска две нови електронни услуги от днес. Те са свързани с обмена на информация с банки, застрахователи, общини и други ведомства във връзка с извършвани ревизии и проверки на техни клиенти.
Новите услуги са: „Връчване на документи на трети лица в рамките на контролни производства“ и „Подаване на документи от трети лица в рамките на контролни производства“.
Чрез тях организациите, които не са страни в контролни производства (например банки, застрахователни дружества и много други), но от тях се изисква информация по конкретна ревизия или проверка, ще могат по електронен път да получават и изпращат документи от и към НАП.
Очаква се това спести време и разходи на участниците в данъчните производства. С двете нови – достъпни с квалифициран електронен подпис (КЕП) – общият брой на е-услуги на НАП надхвърля 140.
За последната година над 1 млн. документа са разменени изцяло онлайн в рамките на 200 000 проверки и ревизии чрез информационната система „Контрол“, съобщават от НАП.
Новите електронни услуги са добавени в портала за е-услуги на НАП. Достъп до услугите за получаване на документи и предоставяне на отговори имат представляващия или упълномощени от него лица, след направена регистрация в портала за е-услуги, достъпни чрез КЕП. Това става с подаване на заявление за съответната услуга.