Николай Желязов: Най-добрата инвестиция е в хората
Шанс да работи при нас би имал всеки, който има необходимите познания, но и мотивацията да продължи да учи и да се развива в тази сфера

Николай Желязов е финансов мениджър на Cargotec Business Services от януари 2018 г., а от септември 2018 г. отговаря и за финансовото управление на Българската аутсорсинг асоциация. Професионалният му път започва през 2004-а, като през годините натрупва опит в няколко международни компании с представителство у нас, сред които Unify, Generali, Marsh, HVB. Има бакалавърска степен по „Бизнес администрация“ и е магистър по „Финанси“ от СУ „Св. Климент Охридски”. Преминал е няколко специализации в чужбина за усъвършенстване на ключови професионални компетентности.
- Свързаността ни с голяма финландска компания налага по естествен начин култура на обективност и
справедливост в организацията. Разбира се, това не се случва с магическа пръчица,
особено в бързорастяща организация като нашата. Необходими са продължителни
усилия и време.
- Изграждам своя стил на управление, като се уча не само от един конкретен човек. Преди всичко се опитвам да наблюдавам и да търся силните страни на хората, с които работя, а след това да ги “открадна“ и да ги приложа в моя начин на работа. Мисля, че около нас има достатъчно примери – добри и лоши, но нямаме достатъчно време, за да ги анализираме, осмислим и след това да отсеем това, което бихме могли да използваме.
- Атмосферата в моя отдел е приветливо забавна, доколкото позволяват обстоятелствата и чувството ни за хумор. Разбира се, има моменти, в които няма как да не сме сериозни, но се опитваме да намерим баланса между двете.
- Шанс да работи във финансовия отдел би имал всеки, който наистина има желание да се развива в тази сфера, има градивно отношение и е положил достатъчно усилия, за да натрупа необходимите познания. Както и да има мотивацията да се учи непрестанно.
- Голямата или малката «брадва» използвам, когато не са ми останали други средства, всяка друга надежда е загубена или съм на диета.
- Инвестициите на Cargotec в България зависят от това, доколко успешно се справяме със зададените ни цели. Ние сме сравнително млад бизнес център и в момента изграждаме доверието към нас в останалата част от организацията. Ако се справим добре, смятам, че ще продължаваме да разрастваме дейността си тук.
- За мен най-добрата инвестиция е в хората. Банален отговор, но коректен. Изграждането на добър екип отнема доста време и ресурси. Всичко започва още при избора и изисква непрестанни усилия. В началото е по-трудно, но с времето хората стават все по-самостоятелни, а ползите все по-големи – както за организацията, така и за самите колеги.
- Избрах да работя в родината си, тъй като… Всъщност избрах да живея в родината си. Има много неща, които не ми харесват тук, но тези, които ме задържат, са повече. Работата ми в България е следствие на този избор. Хубавото е, че има все повече индустрии, в които може да се развиваш, без да е от значение къде точно се намираш по света. Създаването на центрове като нашия задава нови стандарти на работната среда.
- Ако можех, в България бих променил много неща – липсва ни моралът в ежедневието, липсва ни желание и воля да се борим за справедливостта. Бих намалил бедността и повишил образоваността. Опитвам се да подпомагам каузите, в които вярвам, и заедно със съпругата ми и част от приятелите ни участваме в сдружение „1 процент промяна“.
- Уроците, които помня
най-добре са свързани в повечето
случаи с мои неуспехи. Така например в хода на своята кариера имах няколко
интервюта за работа, които не преминаха по най-добрия начин. Но съм успявал да извлека поуките и да работя
върху подобряване на пропуските си. Хубаво е, че съм имал и добри представяния,
които да балансират вътрешния ми мир.
- Ако сега започвам професионалния си път, сигурно бих направил по-малко грешки, но пак бих преследвал това, което ми харесва да правя, т.е. да се развивам в сферата на финансите.
- Винаги ще намеря пари за хората и за животните, които обичам, за шоколад, книги, разни електронни джаджи, екипировка за тичане.
Фирмен профил
Cargotec Business
Services е създадена през 2017 г. В София се намира главният офис, а в процес
на създаване е регионален офис в САЩ. Целта на Cargotec Business Services е да
оптимизира вътрешните процеси на глобално ниво в Cargotec. В момента над 200
служители в България предоставят услуги в сферата на финансите, човешките
ресурси и непрякото възлагане на поръчки.
Cargotec е световен лидер в осигуряването на цялостни решения за обработка на товари в пристанищния, сухопътния и морския транспорт. Продажбите на Cargotec за 2017 г. възлизат на общо близо 3,2 млрд. евро при над 11 000 служители по целия свят.