Николай Желязов: Най-добрата инвестиция е в хората
Шанс да работи при нас би имал всеки, който има необходимите познания, но и мотивацията да продължи да учи и да се развива в тази сфера

Николай Желязов е финансов мениджър на Cargotec Business Services от януари 2018 г., а от септември 2018 г. отговаря и за финансовото управление на Българската аутсорсинг асоциация. Професионалният му път започва през 2004-а, като през годините натрупва опит в няколко международни компании с представителство у нас, сред които Unify, Generali, Marsh, HVB. Има бакалавърска степен по „Бизнес администрация“ и е магистър по „Финанси“ от СУ „Св. Климент Охридски”. Преминал е няколко специализации в чужбина за усъвършенстване на ключови професионални компетентности.
Свързаността ни с голяма финландска компания налага по естествен начин култура на обективност и справедливост в организацията. Разбира се, това не се случва с магическа пръчица, особено в бързорастяща организация като нашата. Необходими са продължителни усилия и време.
Изграждам своя стил на управление, като се уча не само от един конкретен човек. Преди всичко се опитвам да наблюдавам и да търся силните страни на хората, с които работя, а след това да ги “открадна“ и да ги приложа в моя начин на работа. Мисля, че около нас има достатъчно примери – добри и лоши, но нямаме достатъчно време, за да ги анализираме, осмислим и след това да отсеем това, което бихме могли да използваме.
Атмосферата в моя отдел е приветливо забавна, доколкото позволяват обстоятелствата и чувството ни за хумор. Разбира се, има моменти, в които няма как да не сме сериозни, но се опитваме да намерим баланса между двете.
Шанс да работи във финансовия отдел би имал всеки, който наистина има желание да се развива в тази сфера, има градивно отношение и е положил достатъчно усилия, за да натрупа необходимите познания. Както и да има мотивацията да се учи непрестанно.
Голямата или малката «брадва» използвам, когато не са ми останали други средства, всяка друга надежда е загубена или съм на диета.
Инвестициите на Cargotec в България зависят от това, доколко успешно се справяме със зададените ни цели. Ние сме сравнително млад бизнес център и в момента изграждаме доверието към нас в останалата част от организацията. Ако се справим добре, смятам, че ще продължаваме да разрастваме дейността си тук.
За мен най-добрата инвестиция е в хората. Банален отговор, но коректен. Изграждането на добър екип отнема доста време и ресурси. Всичко започва още при избора и изисква непрестанни усилия. В началото е по-трудно, но с времето хората стават все по-самостоятелни, а ползите все по-големи – както за организацията, така и за самите колеги.
Избрах да работя в родината си, тъй като… Всъщност избрах да живея в родината си. Има много неща, които не ми харесват тук, но тези, които ме задържат, са повече. Работата ми в България е следствие на този избор. Хубавото е, че има все повече индустрии, в които може да се развиваш, без да е от значение къде точно се намираш по света. Създаването на центрове като нашия задава нови стандарти на работната среда.
Ако можех, в България бих променил много неща – липсва ни моралът в ежедневието, липсва ни желание и воля да се борим за справедливостта. Бих намалил бедността и повишил образоваността. Опитвам се да подпомагам каузите, в които вярвам, и заедно със съпругата ми и част от приятелите ни участваме в сдружение „1 процент промяна“.
Уроците, които помня най-добре са свързани в повечето случаи с мои неуспехи. Така например в хода на своята кариера имах няколко интервюта за работа, които не преминаха по най-добрия начин. Но съм успявал да извлека поуките и да работя върху подобряване на пропуските си. Хубаво е, че съм имал и добри представяния, които да балансират вътрешния ми мир.
Ако сега започвам професионалния си път, сигурно бих направил по-малко грешки, но пак бих преследвал това, което ми харесва да правя, т.е. да се развивам в сферата на финансите.
Винаги ще намеря пари за хората и за животните, които обичам, за шоколад, книги, разни електронни джаджи, екипировка за тичане.
Фирмен профил
Cargotec Business Services е създадена през 2017 г. В София се намира главният офис, а в процес на създаване е регионален офис в САЩ. Целта на Cargotec Business Services е да оптимизира вътрешните процеси на глобално ниво в Cargotec. В момента над 200 служители в България предоставят услуги в сферата на финансите, човешките ресурси и непрякото възлагане на поръчки.
Cargotec е световен лидер в осигуряването на цялостни решения за обработка на товари в пристанищния, сухопътния и морския транспорт. Продажбите на Cargotec за 2017 г. възлизат на общо близо 3,2 млрд. евро при над 11 000 служители по целия свят.