Новият концептуален магазин на H&M
Засега той е единствен по рода си от веригата

© ECONOMIC.BG / Instagram
Визията на H&M за магазина на бъдещето е минималистична, но и по-скъпа - всичко, което оригиналните магазини на H&M не са. Новият концептуален магазин, който отвори през ноември 2017 г. в Швеция, е антитеза на типичния H&M магазин. Купувачите идват да пазаруват ограничена колекция от дрехи, да пият кафе в магазина или дори да вземат йога клас.
Макар че в момента това е единственият магазин на H&M по рода си, той показва накъде компанията вижда развитието на търговията на дребно. Това е много различна посока от това, което виждаме в останалите й обекти - често хаотични и затрупани от стока.
Някога кралят на бързата мода, H&M изпитваше затруднения през последните години и започна да трупа загуби спрямо по-бързи онлайн играчи като ASOS и Boohoo, които намалиха времето за доставки и отнеха от клиентите на шведския търговец. В резултат на това ръстът на продажбите на H&M се забави. Компанията също така се бори с планината от непродадени стоки и акциите на компанията отбелязват спад.
Една от ключовите области за успеха на H&M са нейните дъщерни марки, по-специално Cos, която е втората по големина марка в портфолиото на компанията и се фокусира върху по-качествени, но по-евтини облекла.
Припокриването между Cos и новия концептуален магазин на компанията е далеч по-голямо от това с основната марка H&M, което означава, че Cos може да се превърне в модел за бъдещите магазини на H&M.
Вижте как изглежда концептуалния магазин, който се намира в квартал Карлаплан в Стокхолм.
Магазинът е пригоден за местни купувачи и предлага по-голям набор от по-скъпите колекции "Premium Quality" и "Trend". Премиум колекцията от дрехи включва по-скъпи материи като кашмир и естествена кожа.
Отвътре изглежда значително по-луксозен от типичния H&M магазин.
Пробните са големи и просторни ...
..и акцентът е и върху интериорния дизайн.
Предлагат се лимитирани колекции облекла...
...както и домашни потреби.
"Концепцията се основава на усещането за дом, уютно и приветливо, където искате да останете дълго време", пише на своята интернет страница "Open Studio", компанията, създала модерния дизайн на магазина.
За да насърчи клиентите да прекарват повече време в магазина, той предлага допълнителни услуги, включително кафе зона.
В магазина се провеждат различни събития и йога класове.