Първият ИТ-супермаркет отвори в Италия
Нови технологии ще помагат на потребителите при избор на покупка

Италианската верига супермаркети Coop Italia използва ИТ-решения на компанията Microsoft, за да направи своите обекти по-отворени, просторни и удобни за потребителите, които могат да получат отговори на своите въпроси.
Концепцията за това развитие компанията представи миналата година на изложението Expo Milan и наскоро на Microsoft Envision.
Новият супермаркет основно се различава с това, че вместо обичайните лабиринти от рафтове със стоки, магазинът има отворено оформление, допълнено с информационни дисплеи.
Тези екрани се активират тогава, когато потребителят посочи определена стока. На дисплея се показва информация за съставките, потенциалните алергени, производители, функции, въздействие върху околната среда, препоръки за избор на вино. Тази информация е важна за потребителите, особено за младите хора, които са свикнали с интернет.
Coop Italia се надява, че тази концепция ще извоюва популярност на конкурентния пазар на дребно. Офлайн магазините отдавна търсят начини за привличане на клиенти.
Информация за всичко може да бъде прочетена от големите екрани. "Това е като завръщане към старите времена, когато продавачите и потребителите можеха лесно да комуникират помежду си, да споделят идеи и истории", казва директорът на италианската информационна мрежа Габриел Тубертини.
"Умните” търговски обекти не само разширяват обичайните възможности, но те също създават нови хибридни модели.
Концепцията за "супермаркет на бъдещето" е разработена от партньори на Microsoft: компания Accenture и Avanade. Те са използвали сензори Kinect – това е камера, която за първи път се появява като игрови контролер за конзолата на Microsoft Xbox 360. Допълва я компютърът на Intel NUC, който показва изображението на екрана. Данните се съхраняват в "облака" Microsoft Azure и използва базата данни на Microsoft SQL и инструменти за управление на съдържанието.
Касови апарати работят на платформата Intel под управлението на Microsoft Windows.