Павлова провери строителството на Околовръстното и Северната скоростна тангента

Крайният срок е 1 септември и няма да се допуска забавяне

Павлова провери строителството на Околовръстното и Северната скоростна тангента

Снимка: Фейсбук Лиляна Павлова

На 90% е завършено строителството на едното платно на моста над река Какач, част от фаза 2 на Западната дъга на Софийския околовръстен път. Това установиха при проверка днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров и инж. Дончо Атанасов, член на УС на АПИ. След завършване на платното по него ще се пренасочи трафика, за да започне строителството и на второто платно на съоръжението.

Продължава работата по изграждането на пътния възел на „Костинбродско шосе“. Заради наличие на силно заблатен район, допълнително са изпълнени дренажни пилоти, които да понижат нивото на почвените води, за да бъдат изпълнени носещите пилоти за надлеза, който ще се изгради на пътния възел. 

Успоредно с това се работи и по директното трасе, където се изпълнява западното платно на пътя. 

След това движението ще бъде пуснато по него, за да се изпълни източното платно. 



Усилена работа тече и по строителството на пътния възел със Северна скоростна тангента, където се очаква да бъде включена АМ „Калотина“. Крайният срок за завършване на строителните дейности е 1 септември т.г. „Това е срокът, в който няма да допусна забавяне“, категорична бе министър Павлова. Тя изиска пълна мобилизация от строителя. 

Строителството на участък 2 от Софийския околовръстен път включва изграждането на директно трасе от км 0+780 до км 6+308.17. Общата й дължина е 5,3 км. Предвидено е построяването на 3 пътни възли – п. в. "Стефансон", п. в. "Ломско шосе" и п. в. "Северна скоростна тангента", естакада над бъдещия бул. "Стефансон", нов път за гара Волуяк, надлез над пътя за с. Мрамор и т. н.



Изпълнител на строително-монтажните работи е ДЗЗД "Европейски пътища", в което участват: "Джи Пи Груп" ООД, "Автомагистрали-Черно море" АД, "Пътстройинженеринг" АД. Стойността на договора е близо 102 млн. лв. с ДДС.

Строителният надзор осъществява Сдружение "София Запад 2013", в което са: "Пътконсулт 2000" ЕООД, "Рутекс" ООД, "Трансконсулт БГ" ООД и "ИРД инженеринг С.р.л". Договорът им е за 719 040 лв. с ДДС. 

Западната дъга на Софийския околовръстен път е продължение на АМ "Люлин" и е част от коридор "Ориент/Източно Средиземноморие", който на територията на Република България свързва Видин с Кулата.



Министър Павлова, екипът на АПИ и представители на лабораторията към пътната агенция, инспектираха и строителството по завършване на Северната скоростна тангента. Те се увериха, че се работи активно по завършването на пътния възел при бул. „Рожен“ и „Илиянско шосе“. 

„Благодарение на метеорологичните условия успяхме да наваксаме изоставането максимално и се надявам до края на пролетта обектът да е завършен“, коментира министър Павлова. В момента се изпълняват строително-монтажните работи в участъка от км 2+600 до км 5+687, като се извършват изкопни работи, насипни работи, циментова стабилизация, асфалтови работи. Завършва се изместването на засегнати инженерни мрежи от трасето.

В края на миналата година бяха пуснати в експлоатация 13 км от тангентата - отсечките между „Ботевградско шосе“ и булевард „Лазар Михайлов“ и от Околовръстния път до пътя за Требич. За доизграждане остана участък от около 3 км - от пътя за Требич до бул. „Лазар Михайлов“, в който има 7 големи съоръжения: 2 надлеза над бул. „Рожен“ и ССТ при пътен възел „Илиенско шосе“; 1 естакада над гара Илиенци; 4 подлеза при км 2+880, км 3+321, км 3+887 ул. „Наука“ и км 4+090.

Изграждането на Северната скоростна тангента е от изключително значение за трафика в района на София, тъй като ще се разтовари движението от три коридора от общоевропейските транспортни коридори - № IV, VIII и Х. През тях се осъществяват множество международни превози от и до Гърция, Румъния, Македония и Сърбия, преминаващи през територията на България. 



Освен това, в потока от автомобили по околовръстния път на София се включва и трафикът от АМ „Хемус“, АМ „Тракия“, път I-6, път I-8 и множество други второкласни и третокласни пътища. 

Северната скоростна тангента е с обща дължина от близо 17 км. Изпълнител на строителните дейности е Консорциум „ХПВС-ССТ“.  Стойност на договора е 180 млн.лв. с ДДС.
Коментари: 0