Pokemon Go е най-големият световен феномен след първите Междузвездни войни

През 2026-та ще играем в истински филми, прогнозира Александър Бакалов

Интервю:

Pokemon Go е най-големият световен феномен след първите Междузвездни войни

Снимка: Стоян Йотов

Автор: Александра Сотирова

Pokemon Go е феномен, за който всеки с достъп до медии и съвременни технологии е чувал. Това е играта, която накара потребителите да напуснат комфорта на дивана в хола си и да излязат по улиците да ловят покемони. 

Българската верига за игри Pulsar пусна у нас гривна Pokemon Go Plus, която помага при лова на покемони. Economic.bg разговаря с Александър Бакалов, ПР мениджър на Pulsar Games, за пазара и бъдещето на видео игри у нас и по света.


Как се развива пазарът на видео игри у нас?

В правилната посока и следвайки световните тенденции. Няма как да не сме радостни от това как митът, че игрите са забавление за деца все повече отстъпва място пред масовото осъзнаване на факта, че в момента има игри за всяка възраст и всеки вкус.

Има ли ниша, която все още не е запълнена?

С напредването на технологиите винаги ще има иновации и тенденция в гейминга, за които в момента дори не подозираме. В крайна сметка никой не подозираше, колко е забавно да играеш тенис в хола си с устройство, напомнящо за дистанционно на телевизор, допреди Nintendo да създаде феномена Wii. На този етап можем да кажем, че една незапълнена ниша, която ще се запълни със серия от хитови заглавия до края на годината, е така нареченият VR – устройствата за виртуална реалност.

Компютърните игри надминаха филмовата индустрия по приходи. Ще продължи ли тази тенденция?

Със сигурност и не го заявяваме само на базата на статистиките, защото в момента всеки геймър може да види прогреса с очите си на своя монитор или телевизор. Можем да кажем, че предвид развитието на технологиите фотореализмът и цялостното визуално изпълнение в игрите ще достигне немислими нива и скоро наистина ще играем филми без шанс да различим, че околната среда  и героите са създадени дигитално. Просто вижте разликата между Uncharted: Drake’s Fortune и Uncharted 4: A Thief’s End, които стоят на едва девет години помежду си, и ще разберете за какво говорим. Някога си мечтаехме да бъдем екшън герои, спортни легенди или рок звезди, а вече можем да бъдем такива.

Приблизително колко души у нас играят Pokemon Go?

Нямаме достъп до точна статистика, но със сигурност говорим за хиляди хора, чийто брой прогресивно нараства с развитието на Покемон обществото у нас. Броят играчи е впечатляващ, при положение, че Pokemon Go е официално достъпен в България от 16-ти юли.

Има ли интерес от българите към новия аксесоар гривна за Pokemon Go? Какви други придобивки, свързани с играта ще излязат на пазара?

Интересът е огромен, което е логично, предвид факта, че Pokemon Go е класиран от анализаторите като най-големият световен феномен след премиерата на първите Междузвездни войни през 1977 година. Гривната Pokemon Go Plus е единственият официален аксесоар към играта, обявен за момента, като от Nintendo се шегуват, че другата необходима екипировка за всеки ловец на покемони са ярки дрехи и допълнителна батерия за телефона.

Как ще се развие нашумялата игра и ще успее ли да задържи вниманието на потребителите?

Това зависи изцяло от разработчиците на Pokemon Go. Практиката е показала, че всеки един игрален продукт, колкото и хитов да е той, залязва бързо без адекватна поддръжка и добавяне на ново съдържание. Можем само да пожелаем на Nintendo и Niantic да имат успеха на Blizzard, задържащи интереса върху феномена World of Warcraft вече дванадесет години.

Сливането на дигитален и реален свят ли ще е бъдещето на гейминг индустрията?

Сливането на дигиталния и реалния свят със сигурност е нещо интересно, но сме уверени, че не е способно да прекрати разработката на класически игри. Според нас това е мода, подобна на 3D формата в киното – първоначално всички бяха полудели по тази идея, но днес много от киноманите и издателите предпочитат да гледат и разработват двуизмерни филми. Причината е проста – всяка подобна технология изморява сетивата в някаква степен. Едно е да поиграеш три часа Dark Souls III от дивана в хола си, съвсем друго – да подскачаш наоколо с таблет, очила или друга джаджа. Сливането на реалностите е ударна, но закономерно кратка порция забавление и човек може да й се наслаждава ежедневно с години, но в малки порции, като в крайна сметка за сериозна и продължителна игра ще предпочете класически телевизор/монитор и контролер.

Пречат ли видео игрите на междуличностната комуникация и как се отразяват на социалния живот?

Дори напротив. Мрежовата игра е създала милиони реални приятелства в реалния свят, карала е хора от различни краища на света да се запознаят и дори да се влюбят. Къде освен в игрите можеш да срещнеш напълно непознат човек, който броени минути, след като сте се видели, вече ти пази гърба с меч или пистолет в ръка.

Какво ново да очакваме от Pulsar Games?

Нови виртуални приключения, разбира се. Както и много нови промоции и игри с награди на нашата Facebook страница. В геймърски план ни предстои да се докоснем до повечето модели VR очила, да преиграем Европейското на FIFA 17 и Pro Evolution Soccer 2017, да се върнем отново в Азерот с излизащия в края на август нов експанжън на World of Warcraft, да полетим в космоса с амбициозния No Man’s Sky… Животът на запалените играчи никога не е скучен!

Как виждате видео игрите след 10 години?

Ако знаехме, щяхме да си съставим от сега профили на играчите и тенденциите в обозримо бъдеще и да завладеем пазара. Уви, кристалното ни кълбо не казва нищо по въпроса, така че можем да видим единствено тенденции. Елитни анализатори предвиждат, че Виртуалната Реалност ще се превърне в индустрия с близо 200 милиарда приходи в глобален мащаб след 10 години, но няма как да знаем дали тези прогнози ще се сбъднат. 

Това, в което сме сигурни е че, както казахме и по-горе, през 2026-та ще играем в истински филми и не сме сигурни, че ще изпитваме същата нужда да отидем до киното, за да гледаме отстрани нещо, в което бихме могли да бъдем главните герои.

Коментари: 0