В КАТ-София се чака по 6 часа, установи Министерският съвет
Най-честите проблеми при обслужването са липсата на отзивчивост на чиновниците и изискването на ненужни документи

~ 1 мин.
Дълго чакане на опашка за определена административна услуга, нелюбезни служители и изискване на ненужни документи. Това са част от проблемите, открити при проучване по метода „таен клиент“ в администрацията, извършено от външна фирма по поръчка на Министерския съвет.
След сигнали на бизнеса за нередности при обслужването са започнали проверки с тайни клиенти в 13 администрации. В продължение на месец и половина служителите наблюдавали доколко се спазват нормативните изисквания, фиктивно ли се предоставя услугата, както и дали администрациите си обменят информация, предава БНР.
Освен че част от администрацията има проблем с отзивчивостта, тайните клиенти открили, че от гражданите се изискват документи, които не са необходими по закон, обясни Здравко Сечков, представител на "СМТ България" ЕООД - фирмата изпълнител на проекта.
"Най дълго време за получаването на услуги имаме регистрирани в столичният КАТ при явяването на услуга "Подмяна на свидетелство за правоуправление на МПС" - шест часа. "Администрациите имат месец, за да отстранят проблемите", каза Красимир Божанов, директор на дирекция "Модернизация на администрацията" в МС.
Вчера вицепремиерът Томислав Дончев предупреди с писма администрациите да отстранят в едномесечен срок всички констатирани проблеми. Предстоят нови проверки.
След сигнали на бизнеса за нередности при обслужването са започнали проверки с тайни клиенти в 13 администрации. В продължение на месец и половина служителите наблюдавали доколко се спазват нормативните изисквания, фиктивно ли се предоставя услугата, както и дали администрациите си обменят информация, предава БНР.
Освен че част от администрацията има проблем с отзивчивостта, тайните клиенти открили, че от гражданите се изискват документи, които не са необходими по закон, обясни Здравко Сечков, представител на "СМТ България" ЕООД - фирмата изпълнител на проекта.
"Най дълго време за получаването на услуги имаме регистрирани в столичният КАТ при явяването на услуга "Подмяна на свидетелство за правоуправление на МПС" - шест часа. "Администрациите имат месец, за да отстранят проблемите", каза Красимир Божанов, директор на дирекция "Модернизация на администрацията" в МС.
Вчера вицепремиерът Томислав Дончев предупреди с писма администрациите да отстранят в едномесечен срок всички констатирани проблеми. Предстоят нови проверки.
Сред мерките за подобряване работата и новите услуги, които МС иска да въведе в администрацията, са чатове с чиновниците и автоматично отговаряне на запитвания, или т.нар. чат ботове.
Целта е гражданите да имат повече възможности да сигнализират за лошо обслужване или за нередности, когато получават дадена услуга в държавна или общинска институция, стана ясно още на конференцията в МС.