Банките с най-големи рекламни бюджети в България за 2018 г.
Рекламният бюджет не зависи от активите, е един от изводите в изследването

© ECONOMIC.BG / Pixabay
За никого не е тайна, че в условията на бързо променяща се конкурентна среда, успехът на всеки бизнес е силно зависим от интензитета и качеството на неговата комуникация с пазара. В голяма степен това правило е в сила и за банковия сектор.
Кои са участниците на българския банков пазар, какви са рекламните им бюджети, кои са предпочитаните от тях медии и с какъв успех посланията им достигат до потенциалните им клиенти? Отговор на тези въпроси дават от Нилсен Адмосфер България.
Компанията прави уговорката, че едва ли има някой на този пазар, който е в състояние да каже с абсолютна точност какви са нетните рекламни бюджети на рекламодателите въобще. Затова числата, които са представени, представляват брутни рекламни бюджети, изчислени въз основа на официалните тарифи на медиите.
Компанията коментира преди всичко рекламата в телевизия и печатни медии, за които разполага с пълни данни от изминалата година.
На първо място прави впечатление това, че интензитетът, с който банките комуникират със своите потенциални клиенти, не е пряко пропорционален на активите, с които разполагат.
Поставената от БНБ на първо място по обем на активите УниКредит Булбанк се нарежда едва на трето място по обем на инвестициите в телевизионна реклама и реклама в печатни медии. На първо и второ място по този показател са съответно Първа инвестиционна банка и Обединена българска банка, всяка от които, според данните на БНБ, притежава активи на близо два пъти по-малка стойност от УниКредит Булбанк.
В същото време, двадесет и втората по класацията на БНБ - БНП Париба Пърсънъл файненс, притежаваща тринадесет пъти по-малко активи от петата по ред, Юробанк България (Пощенска банка), е инвестирала в реклама два пъти повече средства от нея - приблизително толкова, колкото е инвестирала поставената на шесто място Райфайзенбанк България.