Рекордните 8 мобилни игри събраха по над $1 млрд. приходи
Бойното поле в сектора става все по-ожесточено

© ECONOMIC.BG / Twenty20
Рекорден брой мобилни игри успяха да генерират приходи за по над 1 млрд. долара в световен мащаб от App Store и Google Play през 2021 г., показват данните от Sensor Tower Store Intelligence към средата на декември. Това е повече от петте заглавия с такива финансови постъпления през 2020 г. и значително над трите през 2019 г. и 2018 г.
На първо и второ място са игрите PUBG Mobile (известна като Game For Peace в Китай и Battlegrounds Mobile в Индия) и Honor of Kings. От графиката по-долу личи, че те са с много близки постижения и далеч пред всички останали. Номер 1 и 2 в класацията за тази година са събрали приходи по около 2.8 милиарда долара, което е съответно с 9 и 14.7% ръст на годишна база.
Сред осемте първенци са също Roblox, Pokémon GO и Candy Crush Soda.
Интересното при Roblox е, че приходите ѝ от 1.3 млрд. долара представляват ръст от 20.3% на годишна база. С шестата си позиция Pokémon GO на Niantic (1.2 млрд. долара) пък е напът да запише най-добрата си година досега, повече от пет години след дебюта си.
Анализаторите от Sensor Tower изтъкват, че не е изключено до края на 2021 г. към осмицата с приходи от по над милиард долара да се присъедини и девети играч. Шанс да пресече психологическата граница има Uma Musume Pretty Derby от Cygames, чиито постъпления към средата на декември гонят 970 млн. долара. Играта стартира през февруари тази година и се предлага само в Япония.
Бумът на мобилния гейминг
Тази година секторът стъпи на огромните приходи от 2020 г., когато пандемията удари света и тласна мнозина към екранните забавления. Sensor Tower прогнозира, че разходите за мобилни игри в App Store и Google Play ще достигнат общо 89.6 милиарда долара в целия свят до края на 2021 г. Това ще означава ръст от 12.6% на годишна база.
Увеличението на приходите се захранва както от нови, така и от стари заглавия. Всеки от тези хитове за милиарди долари показва колко разнообразни са пазарът и неговата огромна аудитория, но и колко важна е стабилната оперативна стратегия за дългосрочен успех и устойчивост.